Cançons de Ponent 'a capella' i jazz, els concerts del mes d'abril a la UdL

Amb Krregades de Romanços i Alfons Enjuanes Trio & Pau Lladó

KARREGADES
Krregades de Romanços FOTO: Lila Alberich
Romanços a capella del patrimoni musical oral de Ponent i jazz made in Lleida són els dos concerts programats per aquest mes d'abril a la Universitat de Lleida (UdL). El primer, KR 3.0: de l’oblit a l’escenari, tindrà lloc aquest divendres a les set de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat de la UdL. Les tres components de Krregades de Romanços -Raquel Garcia (violí i veu), Montserrat Canela (percussió i veu) i Montse Nicuesa (acordió diatònic i veu)- ens proposen un viatge pel llegat de la música oral a les comarques lleidatanes des de La Cançó de Pandero de l’Urgell, publicada el 1907, fins L’home pobre de València recollida el 1989, pel musicòleg, Artur Blasco.

Amb KR 3.0: de l’oblit a l’escenari, aquest trio creat al 2010, homenatja les persones que durant el segle XX van anar recollint cançons i romanços de tradició oral en risc de quedar en l'oblit si no eren documentades, els recol·lectors i recol·lectores de cançons, com elles els anomenen. KR 3.0: de l’oblit a l’escenari és el títol del seu darrer CD publicat al 2020 amb motiu del desè aniversari d'aquest grup de "tres dones que ens agrada cantar cançons i romanços a capella i/o acompanyades de violí, acordió diatònic i percussió tradicional", expliquen.

La setmana vinent serà el torn d'Alfons Enjuanes Trio & Pau Lladó, amb Alfons Enjuanes (guitarra), Pau Lladó (saxo alt), Ignasi González (contrabaix) i Roger Gutierrez (bateria), que oferiran un concert de jazz dimecres, 17 d'abril, a dos quarts de deu del vespre, a la Sala d'actes del Rectorat de la UdL.

El guitarrista lleidatà Alfons Enjuanes és un referent destacat no només en el panorama del jazz a Lleida sinó també a Catalunya, motiu pel qual ha actuat en festivals com ara el de Jazz de Sant Sebastià, Figueres, Torrella de Mongrí, Foix (França), el Mas i Mas al Palau de la Música de Barcelona, el Internacional Colors Música d'Andorra i en sales de Suècia i Finlàndia, entre d'altres. Format al Taller de Músics i a l’Escola Superior de Música de Catalunya, ha compartit l’escenari amb jazzmen de renom com ara Peer Wyboris, Horacio Fumero, Albert Bover, Chris Higgins, Chris Kase, entre altres.

Pau Lladó és un dels talents emergents més interessants de la nova escena jazzística de Lleida, amb una tècnica impecable i una gran capacitat expressiva.

FOTO: Alfons Enjuanes (N.E)

MÉS INFORMACIÓ: