Carme Campoy, presidenta del Consell de Cooperació de la Generalitat

La professora de la UdL és fisioterapeuta i doctora en antropologia mèdica

campoy
Carme Campoy. FOTO: Coordinadora d'ONGD i aMS
La professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la Universitat de Lleida, Carme Campoy, ha estat escollida nova presidenta del Consell de Cooperació al Desenvolupament (CCD) de la Generalitat de Catalunya. Campoy, fisioterapeuta, doctora en antropologia mèdica i màster en Desenvolupament i cooperació internacional, substitueix en el càrrec a Lluís Puigdemont, director de la la Fundació SER.GI.

Aquest és el primer cop que la presidència del CCD recau en una persona vinculada al sector de la cooperació, pau i drets humans de les terres de Lleida. Campoy, membre de la junta de la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida, assumeix la presidència del CCD amb "la voluntat d’aportar una mirada descentralitzada i contribuir al desplegament de les polítiques de cooperació arreu de tot el territori català de forma equitativa i garantint-ne l’accessibilitat dels diferents actors". Entre els seus objectius també estan potenciar l'articulació entre cooperació i coneixement i la incorporació d’una perspectiva feminista a la cooperació i a l'educació per a la transformació social.

Carme Campoy ha estat la coordinadora del projecte de cooperació de la Xarxa Vives 'Fisiàfrica' per implantar estudis universitaris de Fisioteràpia a Gàmbia que es va impulsar des de la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL. També ha estat impulsora del projecte d'Erasmus K107 entre Gàmbia i la UdL i del programa Sàhara Fisio, en aquest cas amb professorat de la Universitat Complutense de Madrid.

Membre des de 2012 de l’ONG Alpicat Solidari, al 2017 va ser guardonada pel Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, com a ha Fisioterapeuta de l'any. Carme Campoy, vicedegana de la FIF, va ser coordinadora de fisioteràpia a la Regió sanitària de Lleida del 2006 al 2018.

TEXT: Comunicació Coordinadora d'ONGD i aMS/ Premsa UdL