Cursos de català i activitats lúdiques per a l'estudiantat de mobilitat

Més de 100 estudiants estrangers participen en les setmanes de benvinguda abans de l'inici de curs

gimrectorat
La gimcana va finalitzar a la Plaça Víctor Siurana. FOTO: IL-UdL
Descobrir indrets emblemàtics de la ciutat de Lleida, situar en un mapa localitats de l'escultura de Jaume Plensa de la Plaça Víctor Siurana, respondre preguntes sobre cultura lleidatana i catalana tot interactuant amb la ciutadania, són algunes de les proves de la gimcana de benvinguda a l'estudiantat de mobilitat de la Universitat de Lleida (UdL).

Un total de 125 joves de Mèxic, Alemanya, Itàlia, França i Polònia, entre altres països, participen des del passat 29 d'agost en les dos setmanes de benvinguda/integració que des de fa més de quinze anys organitzen l'Institut de Llengües i la Unitat de Relacions Internacionals per estudiants de mobilitat abans que comenci el curs acadèmic. A més de la gimcana de divendres passat, ahir a la tarda l'alumnat estranger va poder tastar un dels plats més típics de la gastronomia catalana, el pa amb tomata. Avui visiten la Seu Vella i divendres el castell de Gardeny.

Paral·lelament a les activitats més lúdiques i a l'espera de l'acte de benvinguda institucional, l'estudiantat de mobilitat està fent un curs de català de 35 hores que finalizarà divendres amb una prova.