De l'ús ritual a la crítica social

Primer seminari sobre art africà i educació intercultural

SeminariArtAfricaUdL
Una de les peces de l'exposició cedida per la Unizar Foto: FEPTS-UdL

Un centenar de persones ha participat aquest dimecres en el primer Seminari sobre art africà i educació intercultural, organitzat per la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat de Saragossa (Unizar). La jornada ha abordat el desconeixement per part de la societat occidental de la producció del continent negre, que abasta des dels usos màgics i rituals fins a la crítica social.

"Aprendre a valorar l'art africà significa respectar les seues cultures i també altres modes de vida", explica la professora de la UdL Núria Llevot. "L'assignatura pendent és entendre la diversitat cultural com a riquesa, com una oportunitat d'obrir-se a noves perspectives i possibilitats", conclou. A més de Llevot, a les sessions també han participat Alfonso Revilla i David Almazán, del departament d'Expressió musical, plàstica i corporal de la Unizar.

Alumnat del màster de Psicopedagogia ha posat el punt final amb la lectura de poemes en castellà i francès de qui fou president del Senegal, Léopold Sédar Senghor; amb acompanyament musical i audiovisual. El programa de la jornada s'ha complementat amb una exposició composta per una cinquantena de peces procedents de països de l'Àfrica Occidental, com ara Mali o la Costa d'Ivori. Les obres de fusta, bronze i materials tèxtils són propietat del Grup d'Estudis Africans de la Unizar.

Programa del Seminari Art africà i educació intercultural