Domòtica i origami, entre els Premis Igualada Recerca Jove

Deu estudiants reben els guardons de quatre àmbits, més un per a un TFG d'enginyeria

PremisRecercaJoveIgualada
El lliurament s'ha fet a la sala d'actes del campus de l'Anoia / Foto: Lidera Comunicació
Domòtica, cosmètica natural, i origami -l'art japonès del plegament del paper- són alguns dels temes dels treballs reconeguts pels Premis Igualada Recerca Jove que s'han lliurat en aquest campus de la Universitat de Lleida (UdL). La vicerectora d'estudiants i ocupabilitat de la UdL, Montserrat Rué, ha presidit un acte en el que s'han atorgat guardons a 10 estudiants de Batxillerat i cicles formatius pels seus treballs en quatre àmbits - artístic, social i humanístic, científic i tecnològic, i recerca d'àmbit local -, a més d'un premi específic pels treballs de final de grau en enginyeria atorgat pel Col·legi Professional d'Enginyers Tècnics Industrials i Graduats de Manresa, dotat amb 1.000 euros.

Rué va estar acompanyada pels representants de les institucions i associacions que col·laboren en els premis:  Francina Bosch, presidenta de Rotary Club Igualada; Mireia Claret, presidenta de l'Ateneu Igualadí; Maribel Cuadras, regidora de Govern Obert i Ensenyaments Artístics de l'Ajuntament d'Igualada; i Xavier Barberà, president del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada.

Llistat de premiats

Àmbit científic i tecnològic:
- Primer premi. Ot Godó (IES Joan Mercader), amb el treball Domòtica. Les nostres llars del futur.
- Segon premi. Amanda Sanjuan (IES Pere Vives Vich), amb el treball Càlcul aproximat i representació gràfica del volum de terra que cal desmuntar per tal d’anivellar un terreny mitjançant mètodes d’integració numèrica i de geometria bàsica.
- Accèssit. Maria Simó (Institut Guinovarda de Pier), amb el treball La química dels cosmètics, a partir de productes naturals.

Àmbit social i humanístic:
- Primer premi. Jana Roca (IES Joan Mercader), amb el treball Morint per entretenir-te. Diferències entre les orques en llibertat i captivitat.
- Segon premi. Gina Closa (Institut Alexandre de Riquer-Calaf), amb el treball La mitologia clàssica en la nomenclatura dels astres del sistema solar.

Àmbit artístic:
- Primer premi. Anna de la Torre (IES Joan Mercader), pel treball El llibre il·lustrat.
- Segon premi. Anna Elizari (Escola Municipal d'Art i Disseny Gaspar Camps), pel disseny d'una bossa de cuir inspirada en l'origami, sense cap tall, que es pot plegar i doblegar de diferents formes.

Àmbit local:
- Ciència i tecnologia. Mònica Estruch (IES Pere Vives Vich), pel treball Minimització dels residus a la llar.
- Humanístic i social. Anna Vilaseca (IES Pere Vives Vich), per Una mirada a l’educació secundària d’Igualada del 1930-2018. El cas del Garcia Fossas i del Pere Vives Vich.
- Art. Mireia Muntades (Escola Municipal d'Art Gaspar Camps), pel treball Kaban, també un disseny en cuir.

Premi Pere Carles (TFG Enginyeria): Raúl Novillas, pel treball Estudio de viabilidad de una planta solar mediante un prototipo.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL