Dos esportistes de la UdL, entre els millors dels Campionats de Catalunya

La Universitat de Lleida coordinarà la 38a edició d'aquestes competicions

CCU
Busqueta, recollint el testimoni / Foto: @uramonllull
Dos esportistes de la Universitat de Lleida (UdL), Noemí Garcia Bagué i Víctor López Alonso, han estat reconeguts avui entre els millors dels darrers Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) en un acte que ha tingut lloc a l'auditori de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport de la Universitat Ramon Llull (URL), a Barcelona. En la mateixa cerimònia, la URL -que ha coordinat la 37a edició d'aquestes competicions- ha passat el testimoni a la UdL, que serà l'encarregada d'organitzar els campionats del proper curs.

El vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, Joan J. Busqueta Riu, i el rector de la URL, Josep Maria Garrell i Guiu, han escenificat el relleu en la coordinació de les proves. Busqueta ha recordat que les dos universitats han col·laborat en l'edició d'enguany i ho continuaran fent en la propera. "Hem format un bon equip", ha destacat. Així mateix s'ha passat el testimoni de la Vila Esportiva Universitària de Puigcerdà a la Vila Esportiva Universitària de Balaguer, que acollirà la majoria de les competicions d'esports d'equip. Només el rugbi es disputarà al camp de l'INEFC-Lleida.

Durant l'acte s'han lliurat els guardons als millors esportistes femení i masculí de les diferents disciplines: lliga de curses populars de Catalunya, unitennis (federat i amateur), bàsquet, futbol, futbol sala, handbol, rugbi, voleibol, volei platja, atletisme, escalada, golf, karate, judo, natació, orientació, pàdel, taekwondo, tennis, tennis taula, cros, BTT i cursa de muntanya.

Garcia Bagué, alumna d'INEFC-Lleida, ha estat la millor entre les noies que practiquen cros, aconseguint la medalla d'or a Catalunya. I López Alonso, estudiant de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, l'han distingit com el millor en escalada masculina, gràcies a l'or aconseguit al campionat català.

Un total de 8.667 esportistes han participat als Campionats de Catalunya Universitaris 2022, un 55,25% homes i un 44,75% dones, "recuperant nivells prepandèmics", segons els organitzadors. Els millors esportistes absoluts han estat Mireia Pradell Carrasco, de la Universitat de Barcelona, i Nil Regàs Luis, de la Universitat de Girona.