El Consell d'Administració del Parc Científic garanteix la viabilitat del complex

Afirma que les mesures per retornar el deute no afectaran al seu funcionament ni a les empreses

reunioPCiTAL2019
La reunió del consorci del Parc ha tingut lloc a la UdL. FOTO: UdL
El Consell d'Administració del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida ha tractat, en la seua reunió d'avui a la UdL, la situació generada per la reclamació per part de l'Agència Estatal d'Investigació del retorn de quotes dels préstecs pendents.

El butlletí oficial de l'Estat (BOE) ha publicat avui l'ordre que regula la concessió d'una moratòria en el retorn de les quotes que vencen enguany i que passarien a retornar-se al període 2021-24, subjecta a l'elaboració d'un pla de viabilitat. El Parc Científic de Lleida ha fet una consulta tècnica al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per veure si és viable acollir-se totalment o parcialment a aquesta moratòria, com s'havia fet en anys anteriors, i amb quines quantitats.

En cas que no sigui possible, el Consell ha donat el vistiplau a mesures alternatives per fer front al deute, que inclouen una operació de refinançament a llarg termini.

Els patrons del parc, l'Ajuntament i la Universitat de Lleida, i en el seu nom el president del consorci, el rector de la UdL, Jaume Puy, i el vicepresident, l'alcalde Miquel Pueyo, han volgut posar de manifest la voluntat i el compromís clar i unànime per part de tots els membres del consell d'administració de garantir la continuïtat del Parc Científic de Lleida, "que és plenament viable pel que fa al seu funcionament ordinari", han dit.

També han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat a totes les empreses i centres de recerca presents a Gardeny i recordar-los que la qüestió del retorn del deute només afecta l'entitat gestora del parc i els seus patrons, però no pas al seu funcionament.

D'altra banda, Puy i Pueyo també han volgut reiterar la crida a la col·laboració amb altres administracions per tal de donar viabilitat a projectes d'abast territorial com és el Parc Científic de Lleida, tal com ha succeït en parcs d'altres comunitats autònomes. En aquest sentit, intensificaran les reunions amb la Generalitat, la Diputació i l'Estat per aconseguir un major suport.

TEXT: PREMSA PAERIA