L'INDEST finança deu projectes de ciències socials i humanitats

Són recerques interdisciplinàries que han rebut un total de 65.800 euros

Jornada de presentació de projectes finançats al 2017. FOTO:UdL
La convocatòria d'ajuts a projectes de recerca 2018 de l'Institut de desenvolupament social i territorial (INDEST) de la Universitat de Lleida (UdL) repartirà un total de 65.800 euros, 37.800 més que en l'edició anterior, a deu projectes de grups de la UdL de l'àmbit de les ciències socials i les humanitats.

Es tracta d'investigacions interdisciplinàries que duran a terme investigadors de diferents centres agrupats en consorcis que han estat avaluades cadascuna per dos experts d'aquell àmbit externs a la UdL. L'INDEST ha atorgat finançament als projectes que han estat informats favorablement per part dels dos avaluadors. Segons expliquen des l'Institut de desenvolupament social i territorial "l'objectiu d'aquests projectes és potenciar la recerca aplicada i interdisciplinària per transferir coneixement a la societat, amb l'objectiu de donar resposta als reptes de caràcter social, econòmic i humanístic de la societat actual".

Els projectes finançats, quatre més que en la convocatòria del 2017, s'agrupen en tres modalitats. Així, en la primera modalitat (que requereix la col·laboració entre almenys dos grups de l'INDEST d'àmbits diferents del coneixement), s'han finançat quatre projectes: Relación entre inteligencia emocional y rendimiento profesional; Anàlisi de l’emplaçament del patrimoni natural i cultural català en la ficció audiovisual com a estratègia de promoció; El coneixement del patrimoni industrial en el món educatiu i la societat; i La representació de la maternitat en la ficció contemporània.

Pel que fa la segona (grups de la UdL en col·laboració amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya), se'n financen dos: Relleu generacional i gènere a les cooperatives agràries de Catalunya i Anàlisi de les expectatives de millora de les organitzacions de productors com elements clau del millorament d’eficiència dels sectors agraris i agroalimentaris en clau de present i de futur.

Quant a la tercera modalitat (grups de l'INDEST amb un o varios grups dels tres centres de recerca de la UdL: INSPIRES, Agrotecnio i IRBLleida), hi ha quatre projectes finançats: Effects of a web-based therapeutic educational intervention for the treatment of pain and poor sleep quality in adult women diagnosed with Fibromyalgia: A mixed methods approach with sequential exploratory design; Aproximació arqueològica a les pràctiques agroalimentàries: nexes entre el passat i el present; Buscando los valores de referencia «normales» de biomarcadores de daño cardíaco después de sesiones de actividad física; i Estudio y análisis de la biodiversidad de cultivos y del pago verde «Greening» en la provincia de Lleida en el horizonte de la futura reforma de la PAC Post 2020.

Els estudis que han rebut l'ajut de l'INDEST -en base als pressupostos propi d'aquest institut de recerca de la UdL-, tenen una durada de dos anys.