"El Pla Estratègic Agroalimentari és una oportunitat per a l'ETSEA"

PlaEstrategicAgroalimentariUdL
L'acte ha tingut lloc a l'Escola d'Agrònoms. FOTO: UdL

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL ha acollit aquesta tarda la presentació del Pla Estratègic de R+I+T Agroalimentari 2013-2020, amb el qual el Govern català pretén impulsar la competitivitat del sector mitjançant la incorporació de la investigació, el desenvolupament, la innovació i la transferència.

Liderat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en col·laboració amb els departaments d'Economia i Coneixement, d'Empresa i Ocupació, i de Salut, han participat en la seua elaboració universitats i centres de recerca, en especial la Universitat de Lleida, a través de la Fundació Centre UdL-IRTA.

El paper rellevant de la UdL en el Pla "pel seu prestigi en aquest àmbit", ha estat destacat tant pel conseller, Josep Maria Pelegrí, com pel rector de la UdL, Roberto Fernández. El rector, que ha insistit en el fet que aquest és un document obert i dinàmic, on encara s'hi pot participar, ha afirmat que la Universitat de Lleida ha de ser líder del Pla Estratègic Agroalimentari. "És una oportunitat per a l'ETSEA", ha afegit.

Per la seua part, el conseller Pelegrí, ha afirmat que calen "polítiques intel·ligents per tirar endavant el sector en un moment de fragilitat de l'economia", com ara aquest Pla. Entre els seus objectius, ha fet esment al foment de la innovació, la investigació i la transferència -també a l'empresa-, la col·laboració pública-privada, la internacionalització, l'augment de la competitivitat de productes i serveis, el suport a emprenedors i autònoms i la "flexibilització d'estructures", i la captació de fons competitius a Europa.