El campus Igualada-UdL estrena edifici de Ciències de la Salut

Amb més de 4.000 metres quadrats i capacitat per a mig miler d'alumnes

Igualada Salut_port
L'immoble és d'alta eficiència energètica / Foto: UdL
El campus Igualada-UdL estrenarà aquest dimecres, 3 d'abril, el nou edifici de Ciències de la Salut. Ubicat al passeig Verdaguer de la capital de l'Anoia, al costat del 4D-Health Simulation Center, té una superfície de 4.245 metres quadrats i capacitat per a mig miler d'alumnes. Els prop de 400 estudiants del Grau en Infermeria i del Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i en Fisioteràpia reprendran les classes després de l'aturada de Setmana Santa en un immoble amb 16 aules, 3 laboratoris, diverses sales d'estudi, una biblioteca i un gimnàs per a les pràctiques de l'alumnat de Fisioteràpia.

Es tracta d'un edifici amb una alta eficiència energètica, que compta amb un sistema de climatització amb bombes de calor d'alt rendiment, sistemes de ventilació i recuperació d'aire i enllumenat LED amb sensors a totes les plantes. La teulada està coberta amb més de 400 metres quadrats de plaques solars que han de generar entre el 75% i el 85% del consum elèctric.

L'immoble està connectat amb el centre de simulació 4DHealth amb una passera interior per tal que l'estudiantat també pugui utilitzar aquest equipament especialitzat. La construcció de l'edifici, que havia d'estar enllestit al desembre de 2023, ha acumulat un important retard per diversos problemes de gestió de les obres.

La nova seu de Ciències de la Salut ha costat uns 7 milions d'euros, que han assumit a parts iguals l'Ajuntament d'Igualada, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya. "És una satisfacció comunicar a tota la comunitat universitària la posada en marxa d'aquest nou equipament", destaca el delegat del rector pel campus Igualada-UdL, Carles Capdevila.