El campus d'Igualada ampliarà l'oferta al 2020 amb un grau d'ADE

El proper curs l'EPS impartirà un Grau en disseny digital i tecnologies creatives a Lleida

ADE_CampusIgualada
Les autoritats, durant la presentació dels nous estudis / Foto: Lidera Comunicació
La Universitat de Lleida (UdL) vol oferir el grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) al campus d'Igualada a partir del curs 2020-2021. El primer curs s'oferiran 40 places. La Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) se sumarà així a l'oferta de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia a la capital de l'Anoia.

La voluntat de la UdL és que aquests estudis d'ADE tinguin com a principal atractiu un alt contingut de matèries en anglès. Així ho ha explicat el vicerector de Docència, Paco Garcia, durant la presentació amb la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón; el degà de la FDET, Eduard Cristóbal; i l'actual vicerector de Planificació, Innovació i Empresa en funcions i futur delegat del rector al campus d'Igualada, Ferran Badia; entre altres autoritats.

Garcia ha avançat que ara la Universitat de Lleida comença el període per convocar oposicions per poder ser professor d'aquests nous estudis i en funció de les característiques del professorat i del domini de la llengua anglesa es farà el perfil final del grau. El vicerector de Docència també ha explicat que el nou grau en ADE tindrà una prescripció diferenciada, el que significa que els estudiants podran escollir si cursar-lo a Lleida o a la capital de l'Anoia.

De la seua banda, Chacón ha destacat que "demostrem que tenim la voluntat d'ampliar i consolidar l'oferta formativa del Campus Universitari Igualada-UdL". L'alcalde, Marc Castells, ha posat l'accent en el fet que la UdL s'ha mantingut "fidel al doble objectiu de dotar els i les joves de les millors eines per a obrir-se pas en el mercat laboral actual i, al mateix temps, posar a l'abast de les empreses del territori nous professionals, perfectament preparats, que les ajudaran a ser més competitives".

En la mateixa línia, el degà Eduard Cristóbal ha subratllat que els d'ADE són uns estudis "amb molta demanda i una titulació que respon a les necessitats del teixit empresarial del territori". Mentre, Badia ha posat l'accent en que "és un projecte estratègic per la Universitat de Lleida i per la ciutat d'Igualada i el seu entorn" i, espera, "que la implementació d'aquests estudis redundin en benefici del territori".

Nou grau a la Politècnica a Lleida

D'altra banda, l'oferta de preinscripció universitària de la Universitat de Lleida del curs vinent inclourà com a novetat el Grau en disseny digital i tecnologies creatives que s'impartirà a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de Lleida. De 180 crèdits a cursar en tres anys, aquesta titulació combina l'àmbit artístic i el desenvolupament de programari i entre les seues sortides laborals estan, entre altres, el disseny gràfic,  de videojocs i d'aplicacions per a mòbil, l'anàlisi de tendències digitals, d'app data, web màster, etc. El grau tindrà 40 places per a primer curs.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL