El confinament domiciliari millora els pacients amb malaltia pulmonar obstructiva crònica

Redueix les descompensacions respiratòries, segons una recerca de la UdL i l'IRBLleida

recerca MPOC
Integrants del Grup de Recerca Translacional en Medicina Respiratòria / FOTO: IRBLleida

La salut respiratòria dels pacients amb malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC) ha millorat durant el confinament domiciliari dels mesos de març, abril i maig de 2020. Així ho afirma una recerca del Grup de Recerca Translacional en Medicina Respiratòria de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) que s'ha publicat a la revista Chest, de l'American Collegue of Chest Physicians. L’estudi, realitzat amb 310 pacients, ha constatat que el 62% va presentar menys aguditzacions, especialment moderades i greus, que en el mateix període de l'any anterior.

L'equip –que inclou professionals sanitaris de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) i l'Hospital Universitari de Santa Maria (HUSM) i personal investigador del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa de Malalties Respiratòries (CIBERES)- ha analitzat els efectes del tancament domiciliari per la COVID-19 sobre l'estil de vida dels pacients.

"El fet que els malalts respiratoris crònics es quedessin a casa segurament va comportar que s'exposessin menys a altres factors de l'entorn, tant socials com de l'ambient, com ara a la pol·lució o als patògens estacionals convencionals", explica la professora associada de la UdL i responsable de l'estudi, Jéssica González . "Probablement, també es va produir un increment en les mesures d'autocura, que van a fer que presentessin menys aguditzacions", afegeix.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: