L'edifici Polivalent 2 de la UdL tindrà 14 aules

També acollirà l'arxiu i les unitats de formació no reglada, com l'Institut de Llengües

obresPolivalent2UdL2019
Les autoritats acadèmiques i els responsables de l'obra / Foto: UdL
L'edifici Polivalent 2 de la Universitat de Lleida (UdL), al campus de Cappont, ampliarà en 14 aules els espais docents de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, l'Escola Politècnica Superior i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. L'immoble, amb una superfície construïda de 3.445 metres quadrats, acollirà també l'arxiu de la UdL- que s'hi traslladarà des del Rectorat- i les unitats de formació no reglada: Institut de Llengües, Centre de Formació Continua, Institut de Ciències de l'Educació, Universitat d'estiu i Fundació UdL. El cost, d'uns 6'5 milions d'euros, està totalment finançat per la Universitat de Lleida.

Les obres del Polivalent 2 avancen a bon ritme. Així ho ha assegurat avui el vicerector de Campus, Jesús Avilla, durant una visita als treballs de la primera fase, que està a punt d'acabar, i que inclou la cimentació, l'estructura i els tancaments. La UdL espera signar el contracte per completar la segona fase el proper mes de maig. El pressupost de licitació supera de poc els 2.864.000 euros i el termini d'execució serà de 14 mesos. Això significa que l'immoble "estarà totalment operatiu al setembre del 2020", segons Avilla.

"Aquest edifici descongestionarà l'ús de la resta d'immobles del campus i permetrà adequar millor els horaris de les classes. Potser també, créixer amb més titulacions", ha explicat el vicerector. Una altra de les millores està relacionada amb l'eficiència energètica. La coberta comptarà amb una planta fotovoltaica de 85kWp per autoconsum d'energia, climatització d'alt rendiment i enllumenat LED.

Avilla ha visitat avui el tram final de la primera fase de les obres acompanyat pel rector de la UdL, Roberto Fernández; altres vicerectors de l'actual equip; els degans dels centres de la UdL ubicats al campus de Cappont; l'arquitecte del projecte, Santi Vives; l'enginyer, Jordi Gasulla; i el cap d'obra de Sorigué, Xavier Bertran.

MÉS INFORMACIÓ:

Fitxa tècnica i plànols de l'edifici