L'origen dels primats, darrer curs de juliol de la Universitat d'estiu

Comença aquesta tarda a Tremp amb una vintena de matriculats

Curs_estiu_UdL_2018
Els participants al curs de la passada edició. FOTO: Ajuntament de Tremp
Des d'aquesta tarda i fins diumenge, el Centre de Suport Territorial de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya a Tremp acull el curs El Paleogen Pirinenc i l’Origen dels Primats, el darrer de la Universitat d'estiu d'aquest mes de juliol. Es tracta de la tercera edició del curs d'estiu que la Universitat de Lleida, l'Ajuntament de Tremp, l'Institut Català de Paleontologia i l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya dediquen a la riquesa paleontològica del Prepirineu català.

Mentre que les dos edicions anteriors es van centrar en les faunes de dinosaures i altres vertebrats del garumnià mesozoic de la formació Tremp i en els jaciments de fòssils de conservació excepcional del cretaci inferior del Montsec, aquest curs abordarà els ambients i les faunes del paleogen (paleocè i eocè) i donarà a conèixer fets cabdals que han quedat enregistrats als jaciments de casa nostra, com ara l'evolució primerenca dels avantpassats dels humans: els primers primats.

Una vintena de persones s'han matriculat en aquest curs que inaugura avui, a tres quarts de set de la tarda, Maria Pilar Cases (alcaldessa de Tremp), Xavier Berástegui (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) i Àngel Galobart (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont). A més de les classes teòriques a càrrec de paleontòlogues i paleontòlegs, estan programades visites a Claret, Sossís i al Museu Conca Dellà.

La Universitat d'estiu finalitzarà el proper mes d'octubre a Esterri d'Àneu, amb les 6es Jornades per a l'Excel·lència: les Dones a l'Alta Muntanya. Abans però tindran lloc l'Acadèmia Internacional de Música a Solsona, de l'1 al 19 d'agost i el curs El Baix Segre: un Patrimoni Singular, a la Granja d'Escarp del 16 al 27 de setembre.

Fins ara han passat pels cursos de la Universitat d'estiu de la UdL més de 700 persones i quan finalitzi aquesta edició s'hauran superat els 800 matriculats.