El rector de la UPC relleva al de la UdL al capdavant de l'ACUP

Jaume Puy, secretari en la nova la junta directiva de les universitats públiques catalanes

acup
Daniel Crespo i Jaume Puy. FOTO: ACUP
El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, és el nou president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), en substitució del rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, que l'ha liderada el darrer any.

Avui s'ha constituït la nova junta directiva d'aquest ens creat al 2002, que estarà formada durant tot un any pel rector de la UPC com a president; el rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, com a vicepresident; la presidenta del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Tania Nadal, com a vicepresidenta segona; el president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Josep Poblet, com a vicepresident tercer; i el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, com a secretari.

Daniel Crespo Artiaga és professor de la UPC des de 1987 i catedràtic de Física des de 2010. La seua línia de recerca principal és l’estudi de les propietats mecàniques i l’estabilitat física (processos de relaxació i cristal·lització) i química (resistència a la corrosió) dels materials metàl·lics amorfs. L’any 2022 va ser nomenat vicepresident de Unite!, University Network for Innovation, Technology and Engineering, i president de la Comisión Sectorial Crue-Digitalización de la CRUE.

Entre els objectius d'aquest nou mandat, estan promoure la millora del finançament públic a les universitats, l’adequació dels Estatuts de les universitats a la nova Llei d’Ordenació del Sistema Universitari (LOSU), incrementar el reconeixement internacional i les aliances globals de l’ACUP i les universitats membres, així com el desenvolupament de projectes singulars i estratègics per a les universitats públiques catalanes.

Alguns dels projectes clau de l’any 2023 són el Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), que se celebrarà a la UdL del 4 al 6 de juliol, el Pla de projecció internacional i compromís global de les universitats públiques catalanes (2023-2026) í el desplegament de la capitalitat universitària mundial, que busca situar Barcelona i Catalunya com a referents en matèria d’educació superior.

TEXT: Comunicació ACUP/Premsa UdL