Els estudis agraris i forestals de la UdL, entre els millors 200 del món

Milloren posició al QS Ranking by subject 2024

regdeprecisio
La recerca és un dels punts forts / Foto: GRAP-UdL
Les disciplines acadèmiques d'Agricultura i Forestals de la Universitat de Lleida (UdL) es troben a la franja entre les 151-200 millors del món, segons el darrer rànquing internacional QS by subject, considerat un dels més prestigiosos. La UdL obté 62,4 punts en aquest àmbit; 5,5 més que al 2023, quan va accedir al llistat per primer cop i es va situar a la forquilla de les 201-250 més destacades. Els resultats de la darrera classificació la situen com a la tercera millor de Catalunya en aquests estudis i ocuparia el setè lloc a l'Estat espanyol, compartit amb quatre universitats més: Complutense de Madrid, Autònoma de Madrid, Sevilla i Granada.

En la seua catorzena edició, el QS World University Rankings by subject analitza 55 disciplines agrupades en 5 àrees generals: Art i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències Naturals, Ciències Socials i Ciències de la Vida i Medicina, on s'emmarca Agricultura i Forestals amb Anatomia i Fisiologia, Biologia, Medicina, Infermeria, Odontologia, Farmàcia, Psicologia i Veterinària. La Universitat de Harvard, als Estats Units, lidera aquesta àrea a nivell mundial. Quant a Agricultura i Forestals, la millor situada continua sent la Universitat de Wageningen (Països Baixos) i a nivell espanyol, la Politècnica de València.

Els percentatges de cada ítem valorat varien entre les diferents disciplines acadèmiques. Per exemple, la reputació basada en l'opinió de 151.000 acadèmics d'arreu del món oscil·la entre el 30 i el 90% de la nota final, depenent de la subàrea. En el cas d'Agricultura i Forestals -amb 450 institucions indexades d'un total de 1.236 analitzades- suposa la meitat de la qualificació global. La reputació acadèmica d'aquesta subàrea de la UdL obté una nota de 56,3.

L'ítem amb millor resultat són les citacions per article científic, una estimació de l'impacte i la qualitat de recerca, amb un 86,6. L'índex H, que quantifica la producció i la influència acadèmica del personal investigador de la institució en aquest àmbit, aconsegueix un 73,9. La xarxa internacional de recerca (IRN), que reflecteix la diversitat i l'abast de les connexions de recerca i l'eficàcia d'establir aliances globals, se situa en un 47,4 (amb una pujada de més de 10 punts) i la reputació que atorguen les empreses, en un 54 (40 punts més que al 2023).

El rànquing QS by subject inclou enguany 1.599 institucions d'arreu del món. L'Estat espanyol compta amb 462 programes de 37 universitats classificats. D'aquests, 74 pugen a la taula, 132 baixen, 199 es mantenen sense canvis i 57 hi apareixen per primera vegada. El país amb més universitats al llistat són els Estats Units, amb 213.
MÉS INFORMACIÓ: