Els premis Energy Hublab, per a TFG sobre inversors fotovoltaics i pedalejar per fer llum

Primera edició d'aquests guardons promoguts per l'EPS i l'Ajuntament de Balaguer

premis energy hublab23
Els premiats, amb les autoritats / Foto: Ajuntament de Balaguer
El titulat en Enginyeria Informàtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Pau Agustí Fernández ha guanyat el primer premi Energy Hublab, dotat amb 1.000€, pel seu treball final de grau (TFG) sobre Disseny d'una xarxa neuronal autoencoder per a la detecció d'anomalies en inversors fotovoltaics, els components que s'encarreguen de convertir el corrent continu (energia produïda per les plaques solars) en corrent altern (electricitat que podem utilitzar). En la primera edició dels guardons, el segon premi de 500€ ha estat per a Roger Sanfeliu Prat, titulat en Enginyeria Mecànica de l'EPS, pel TFG Dimensionament i disseny d'un sistema de conversió elèctrica per pedaleig.

Els premis Energy Hublab en l'àmbit de les energies renovables i/o l'eficiència energètica són una iniciativa de l'EPS, l'Energy Hublab Balaguer i la Paeria de Balaguer. El jurat estava format per regidor d'Empresa i Comerç, Guifré Ricart; el cap d'estudis industrials i arquitectura tècnica de l'Escola Politècnica, José S. Millán; el catedràtic laboral de l'EPS Marc Medrano; l'enginyer d'Instal·lacions de Romà Infraestructures i Serveis, S.A.U., Gerard Andreu; el gerent de Gea Energia Crio, S.L., Josep Gea; el secretari del Col·legi d'Enginyers Graduats i d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, Josep Pulido; l'expresident del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, delegació de Lleida, Joaquim Llop; i el coordinador del Centre d'Empreses i Innovació de la Paeria de Balaguer, Jaume Roca.