Estudiantat de mobilitat internacional de la UdL 'descobreix' la Castanyada

De la mà dels voluntaris i voluntàries lingüístics de l'Institut de Llengües

castanyada
Un moment de la Castanyada. FOTO: IL
Una seixantena d'universitaris italians, francesos, brasilers, alemanys, russos, turcs, libanesos, txecs, mexicans, xilens, nepalesos, etc. van descobrir ahir al vespre al campus de Cappont què és la Castanyada. La celebració d'aquesta festa tradicional catalana que arriba per Tots sants, ha estat la primera de les activitats ludicoculturals organitzades des del programa Voluntariat Lingüístic de l'Institut de Llengües de la Universitat de Lleida (UdL) destinades a l'estudiantat de mobilitat internacional.

Després de pràcticament un any i mig sense activitats presencials, ahir es va poder reprendre la tradicional celebració de la castanyada de la mà d'una desena de voluntàries i voluntaris lingüístics que van encarregar-se de coure castanyes i d'oferir als nouvinguts un petit tast de panellets, moscatell i mistela.

Una de les funcions del Voluntariat Lingüístic de la UdL és donar a conèixer la cultura catalana i els costums i les tradicions més arrelades, a més de donar un cop de mà a l'estudiantat de mobilitat internacional en l'aprenentatge del català. Actualment, el programa compta amb una trentena de persones, majoritàriament alumnat dels diferents centres de la UdL, tot i que també hi ha professorat i personal d'administració i serveis, als quals se'ls assigna un estudiant de fora perquè aquest pugui tenir de referència una persona de la UdL de suport.

La celebració de la Castanyada s'inclou en un seguit d'activitats que tenen lloc al llarg del curs acadèmic. La propera serà dissabte 13 de novembre, una sortida a l'Estany d'Ivars i Vila-sana que es completa amb una visita al museu del torró i la xocolata d'Agramunt. També estan previstes excursions a Poblet i a Montserrat, entre d'altres.