Figa Flawas i 31 FAM, caps de cartell de la Festa Major de l'Estudiantat de la UdL

El campus de Cappont acull aquest dijous actuacions musicals i activitats 'esportives'

Figa Flawas UdL23
Els de Valls ja van actuar a la UdL al 2023/ Foto: Consell de l'Estudiantat UdL
El pop amb incursions en gèneres urbans dels vallencs Figa Flawas i el trap del grup de Sabadell 31 FAM són els principals reclams de la 28a Festa Major de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL), que tindrà lloc aquest dijous, 25 d'abril, al campus ubicat a Cappont. Les classes se suspendran a partir de les 11 del matí, quan arrenquen les activitats ludicoesportives de germanor a la zona enjardinada. Els concerts, en dos escenaris amb música simultània, seran a partir de les 19.00h i enguany s'allargaran fins a les 3 de la matinada.

Els organitzadors han previst mesures per limitar les molèsties als veïns. Un tècnic d'enginyeria acústica instal·larà limitadors de so i realitzarà sonometries durant cada hora de l'esdeveniment seguint les restriccions fixades per l'Ajuntament, expliquen des del Consell de l'Estudiantat. L'accés, a través de les escales del costat de la biblioteca Jaume Porta, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, serà lliure durant el matí. A la tarda caldrà disposar d'entrada per tal de quedar-se als concerts. A partir de les 17.00h es procedirà al buidatge del recinte i a la validació de les entrades de cada assistent, proporcionant-los una polsera identificativa personal i intransferible.

El programa arrenca a les 11.00h amb un torneig de futbol sala femení amb partits de 15 minuts de durada. Després tindrà lloc una competició de "cementeri" (joc de matar amb una pilota) amb equips de 6 persones que hauran d'anar disfressades; una altra de captura la bandera amb 12 equips; i una classe de zumba. A les 12.00h hi ha previst un "tennis de taula cerveser" (beer pong) per parelles. Fins a les 13.00h també s'instal·laran una Fira d'Associacions Universitàries.

Voluntaris dels Consells de l'Estudiantat de cadascuna de les facultats i escoles de la Universitat de Lleida atendran les dos barres de beguda, amb un punt centralitzat de venda de tiquets. Per la tarda estan previstes les actuacions dels Marracos de la UdL i la colla bastonera del Pla de l'Aigua. A les 19.00h arrencarà la música, amb DJ Calad. Per l'escenari tecno passaran també DJ Tarro, DJ Lavcor, la tarragonina DJ Yxor i la jove d'Arbeca DJ Luara Bearka.

A l'escenari principal, que estrenaran els DJs Roy G i Eric Mass, actuaran els caps de cartells. A partir de les 21.45h, 31 FAM, "un grup referent de la música urbana amb més de 32 milions de reproduccions a Spotify, 250.000 oients mensuals i 20 milions de visites a YouTube", destaquen els organitzadors. A les 00.30h agafaran el relleu els Figa Flawas, que ja van actuar a la UdL l'any passat i que, segons el Consell de l'Estudiantat, són "un dels talents més prometedors de Catalunya". Completen el cartell d'artistes els discjòqueis Gaby Gómez, DJ Laro i DJ Moncho.

La Festa de l'Estudiantat comptarà amb un punt lila amb personal del Centre Dolors Piera per coordinar la resposta institucional davant situacions de discriminació, violències sexuals o LGBTI-fòbiques. També hi haurà un sorteig de dos entrades pel 31è festival Monegros que tindrà lloc al juliol.

HORARIS DE LES ACTUACIONS