Jaume Puy, nou president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques

El rector de la UdL relleva en el càrrec al rector de l'Autonòma, Javier Lafuente

Assemblea ACUP_08_feb2022
L'acte de relleu va tenir lloc a la UAB. FOTO: ACUP
El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy Llorens, és el nou president de torn de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) després que ahir es constituís la nova junta que ha de dirigir l'ens enguany. Puy substitueix en el càrrec a Javier Lafuente, rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que ha estat al capdavant de l'ACUP durant el 2021.

L'acompanyen en la junta, Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), com a vicepresident; Joan Enric Carreres, president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV), com a vicepresident segon; Joan Corominas, president del Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB), com a vicepresident tercer; i Javier Lafuente, com a secretari.

Entre els objectius que s'han marcat per aquest mandat estan promoure espais de treball entre l'ACUP, altres institucions i agents econòmics, socials i culturals; activar les diferents comissions sectors interuniversitàries de l'Associació; retre comptes a la societat amb l'elaboració d'informes; aportar la visió universitària en l'elaboració de les lleis en tràmit (LOSU, Llei de la Ciència, Llei de la Ciència a Catalunya, així com legislacions i normatives que tinguin efectes en la gestió universitària com ara reforma laboral); promoure el desenvolupament de Pacte Nacional per la Societat del Coneixement; i impulsar les aliances internacionals del sistema universitari català, per exemple amb l'organització de la Conferència Mundial UNESCO d'Educació Superior 2022 que tindrà lloc del 18 al 20 de maig de 2022 a Barcelona.

Jaume Puy és doctor en Química per la UB des del 1985 i catedràtic d'Universitat des del 2002. Professor a l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA) des de 1986, n'ha estat sotsdirector, director del departament de Química, i vicerector de Recerca de la UdL amb l'anterior rector, Roberto Fernández Díaz. Des del 22 de maig de 2019 és rector de la Universitat de Lleida. Les seues línies d'investigació se centren en àmbits com els nanomaterials, la caracterització dels processos físic-químics implicats en la biodisponibilitat de nutrients i elements tòxics en mitjans aquàtics naturals o l'especiació dinàmica.