José Manuel Porcel, màster del Col·legi Americà de Metges

El professor de Medicina és el primer espanyol en aconseguir-ho

José Manuel Porcel MACP
Porcel, a Boston / Foto: MACP
El professor de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) i director mèdic de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) José Manuel Porcel ha estat distingit com a Màster de l'American College of Physicians (MACP) en una cerimònia que ha tingut lloc al Boston Convention and Exhibition Center (Estats Units). Porcel, que també és cap del Servei de Medicina Interna de l'HUAV i investigador de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, s'ha convertit en el primer espanyol que ha obtingut aquest títol en els seus més de 100 anys d'història.

El títol de Màster és el més alt que es pot assolir al Col·legi Americà de Metges. Les persones elegides per a la maestria han de demostrar l'excel·lència i la importància de les seues contribucions a la ciència i l'art de la medicina en àrees com la investigació, l'educació, les iniciatives d'assistència sanitària, el voluntariat i els càrrecs administratius. En aquest darrer congrés del MACP s'han distingit 28 guardonats, 72 membres escollits per rebre el Mastership (MACP) i més de 297 nous membres (Fellows of ACP -FACP).

Porcel, actualment vicepresident segon de la Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI); és Fellow de l'American College of Physicians des de l'any 2000, de l'American College of Chest Physicians també des de 2000, i de l'Asian Pacific Society of Respirology des de 2013.