L'Olimpíada de Robòtica aplega 140 escolars al campus de Cappont

Un total de 37 equips competeixen en cinc categories

Un total de 140 nens d'entre 7 i 15 anys participaran aquest dissabte, 15 de juny, al cinquè torneig classificatori de la World Robot Olympiad (WRO). Provenen de les comarques de Ponent -Lleida, Mollerussa, La Seu d'Urgell, La Pobla de Segur, Artesa de Segre i Bellcaire d'Urgell- Badalona (Barcelona), Platja d'Aro (Girona), Alcover (Tarragona), Tudela (Navarra) i el Principat d'Andorra. Es tracta d'una iniciativa coorganitzada per l'empresa ENGIJOC i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), que es desenvolupa al Centre de Cultures, al campus de Cappont.

La competició inclou enguany cinc categories, quatre regulars i una de Football robòtic. En global hi participaran 37 equips, 5 més que en l'edició del 2018. La novetat és el repte WeDo, que es basa en construir un robot que pugui recollir els nens de les seues cases i transportar-los fins a l'escola. A més, el robot també ha de poder entregar fruita. Hi ha tres equips inscrits.

La resta de categories són Elementary (8 equips), en la que els nens han de construir un robot que pugui actuar com un verdader taxi autònom portant als passatgers des d'una posició d'inici a una àrea objectiu; l'Start (6 equips), amb el mateix tauler que l'anterior però una normativa simplificada per facilitar la participació als que s'estan iniciant a la robòtica; i Junior (16 equips), que es basa en construir un robot que modernitzi el sistema d'il·luminació d'un edifici i ajudi a estalviar energia.

Mentre, a Football dos equips de dos robots autònoms persegueixen una pilota transmissora d'infrarojos dins d'un terreny de joc amb l'objectiu de marcar més gols que l'equip rival. En aquesta categoria competiran quatre equips a la UdL.

L'equip guanyador de cada categoria accedirà a l'eliminatòria estatal, que tindrà lloc a Platja d'Aro el proper setembre, i qui la superi podrà lluitar pel títol mundial, que enguany es disputarà a Györ (Hongria), al novembre.
Carregant el reproductor...