La Càtedra Escacs col·laborarà amb la Fundació Kasparov

Gràcies a un conveni on també hi és Ensenyament i la Federació catalana d'aquest esport

escacs  UdG
D'esquerra a dreta: Serra, Carranza, Bonet i Ortoll. FOTO: UdG

La Càtedra Escacs, Educació i Desenvolupament Cognitiu que comparteixen la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat de Girona (UdG) ha tancat avui un conveni amb la Fundació Kasparov d'Escacs per a Iberoamèrica, el departament d'Ensenyament i la Federació Catalana d'Escacs, amb l'objectiu de promoure els escacs com a eina educativa.

La signatura del conveni, que ha tingut lloc a la UdG, ha comptat amb Sergi Bonet, rector de la UdG; Carme Ortoll, directora general d’Educació Infantil i Primària de la Generalitat de Catalunya; Hiquíngari Carranza, president de la Fundación Kasparov d'Escacs per a Iberoamérica; i Josep Serra, vicepresident segon de la Federació Catalana d’Escacs.

L'acord preveu la cooperació entre totes les entitats signants per dur a terme projectes i programes conjunts de recerca, de formació de personal investigador i tècnic, de pràctiques d’estudiantat i de graduats, així com activitats de divulgació i cursos, seminaris, conferències i jornades al voltant dels escacs pedagògics.

Mentre que a la UdG les activitats relacionades amb aquest conveni es duran a terme en el marc de l’Observatori d’Escacs i Educació, aprovat a final de juny pel seu Consell de Govern, a la UdL es faran directament des de la Càtedra, creada el 30 d'octubre del 2013.

Els assistents a l'acte han destacat en les seues intervencions el paper de les universitats a l’hora d’aportar valor afegit a la formació dels estudiants, i de les possibilitats dels escacs en la millora de competències com ara el treball individual i en equip, l’estratègia, el raonament, el descobriment i l'atenció. Així mateix, han ressaltat la importància del foment de la recerca educativa, de caràcter col·laboratiu, i interdisciplinària que es du a terme entre la UdG i la UdL.

TEXT: Comunicació UdG/Premsa UdL