La FEPTS dobla places d'Educació Primària dual

Suprimint el grau clàssic quan acabi l'alumnat que ara fa primer

UdLalumnesFEPTSformaciodual2020
Estudiantat de la Facultat, en una aula d'informàtica / Foto: FEPTS-UdL
La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) doblarà el pròxim curs 2020-2021 les places del grau d'Educació Primària dual, que passaran de les 50 actuals a ser entre 90 i 100. El format clàssic ja no s'oferirà i s'extingirà quan l'alumnat que aquest curs està a primer es graduï, segons ha explicat la degana de la FEPTS, Maria Pau Cornadó. Així, la UdL només impartirà Educació Primària en les modalitats dual i bilingüe.

L'estudiantat de la titulació dual rep classes teòriques a la Facultat tres dies per la setmana. Els altres dos els passen en centres formadors, és a dir col·legis de Primària, l'entorn real en què hauran de desenvolupar la seua feina. Són dotze, tots a la capital del Segrià, i cada un acull entre cinc i vuit alumnes. La degana destaca que amb aquest model "adquireixen millors competències pràctiques i coneixements metodològics".

A primer curs, l'alumnat va a col·legis amb cert prestigi, equips consolidats i projectes reconeguts. A segon, es forma en escoles rurals; i a a tercer, en centres d'alta complexitat amb alumnes de famílies amb dificultats econòmiques i risc d'inclusió. A quart curs tornen al primer col·legi o un de similar perquè comprovin la seua evolució.

La UdL va ser pionera a impartir Educació Primària dual a Catalunya, iniciant el grau es del curs 2012-2013 amb una seixantena d'alumnes i la FEPTS va rebre una distinció Jaume Vicens Vives per la innovació en la metodologia docent. També imparteix Educació Primària bilingüe, amb part de la docència en anglès.