La UdL acull 250 alumnes estrangers el primer quadrimestre

Per primer cop, arriba estudiantat de Taiwan

benvinguda mobilitat
Recepció al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) acull durant el primer quadimestre d'aquest curs 2023-2024 un total de 250 alumnes de mobilitat de 46 nacionalitats diferents; alguns de països tan distants com ara Sud-àfrica, els Estats Units, Bhutan, Xile o Moçambic. La xifra és similar a la de l'any passat, en què la UdL va recuperar l'afluència prèvia a la pandèmia de COVID-19, segons la unitat de Relacions Internacionals. El col·lectiu més nombrós és l'estudiantat italià (68); seguit pel mexicà (36) i el xinès (15), que torna a Lleida després de tres cursos. Per primera vegada, la UdL rep alumnat procedent de Taiwan, gràcies a un acord d'intercanvi signat recentment amb la National Taipei University of Education.

Els centres de la UdL que reben més estudiantat són l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària, amb 53 alumnes estrangers durant el primer quadrimestre; la Facultat de Lletres, amb 47, incloent els del Diploma d'Estudis Hispànics; i la Facultat de Dret, Economia i Turisme, amb 38. L'Escola Politècnica Superior (EPS) en té 37 a les seues aules; seguida per la Facultat de Medicina, amb 28 i la Facultat d'Educació, Psicologia i Educació Social, amb 21. La Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia i l'INEFC-Lleida n'acullen 11 cadascuna, mentre Ostelea Barcelona en té 4. Provenen d'universitats de 33 països d'Europa, Àfrica, Amèrica i Àsia.

Per programes, les diferents accions de l'Erasmus concentren la major part de l'estudiantat estranger, amb 114 persones; seguit pel programa Mobilitat UdL, amb 74. L'Erasmus Mundus, per a estudiantat de màsters oficials, aporta 20 alumnes, i el SICUE de mobilitat dins l'Estat espanyol, 9. El Minor Internacional Global Acting in ICT que gestiona directament l'EPS, suma aquest quadrimestre un total de 15 estudiants; els mateixos que aplega el Diploma d'Estudis Hispànics i les estades curtes en programes propis dels centres. Completen el llistat dos alumnes a dobles graus i un visitant.

L'acte institucional de benvinguda ha tingut lloc aquest dilluns al vespre al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Els vicerectors d'Internacionalització, Antoni Granollers, i de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, han presidit la rebuda a l'estudiantat de mobilitat; acompanyats per la directora de l'Institut de Llengües de la UdL, Montserrat Casanovas. "Les xifres demostren la bona salut de la mobilitat internacional a la UdL", destaca Granollers. "Competim amb l'atracció de Barcelona com a marca i que vingui un grup tant nombrós a Lleida és molt notable, fet que és bo tant per la universitat com per la pròpia ciutat", afegeix el vicerector d'Internacionalització.

Els assistents també han gaudit d'un assaig de la colla castellera Los Marracos de la universitat i d'una exhibició de la colla Dolç Infern del Grup Sardanista Montserrat de Lleida.

Actuació al claustre de la Pensativa / Foto: UdL