La UdL acull la inauguració del festival El Segre de Negre

Amb el lliurament del Premi Trajectòria a Alicia Giménez Bartlett, el 2 de juny

carreró
Un carreró fosc / Foto: Jean-François Thibault (CC BY 2.0)

Enllaç a la fotografia original

La Universitat de Lleida (UdL) acollirà el proper 2 de juny la inauguració del 7è festival de novel·la negra i criminal de Lleida El Segre de Negre, organitzat per Pagès Editors i l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI). L'acte, al Saló Víctor Siurana del Rectorat, inclourà el lliurament del Premi Trajectòria Literària a l'escriptora Alicia Giménez Bartlet, guanyadora de premis com el Nadal i el Planeta.

En aquesta edició, que coincideix amb la celebració del centenari del naixement de l'escriptor lleidatà Josep Vallverdú, el certamen incidirà en la tasca dels traductors. Especialment, en la que va fer Vallverdú de novel·la policíaca als anys 60. A la UdL tindrà lloc la taula rodona La traducció: de 'La Cua de Palla' fins avui. Comptarà amb el codirector del Congrés de Novel·la Negra de Salamanca, Àlex Martín Escribà; les traductores Irene Solanich i Maria Llopis; i la comissària de l'Any Vallverdú, Carme Vidal.

El Segre de Negre reunirà de l'1 al 3 de juny una trentena d'autors, crítics i periodistes en diverses taules redones, debats i presentacions de novetats del gènere. El gruix del programa es desenvoluparà el dissabte dia 3 a l'IEI.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa del festival