La UdL, capdavantera en orientació internacional dels graus

Segons el darrer U-Multirank, també destaca en contribució regional

classe
Una classe a l'Escola Politècnica Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és la primera en orientació internacional dels graus i setena dels màsters a l'Estat espanyol, segons el darrer U-Multirank. Aquesta anàlisi, impulsada per la Comissió Europea, analitza 1.614 universitats de 95 països de tot el món. D'aquestes, 75 són espanyoles.  La UdL destaca en l'apartat d'ensenyament i aprenentatge, sobretot en valoració dels estudiants, i en contribució territorial (onzè lloc). Quant a recerca, és la novena universitat en publicacions altament citades i desena pel que fa a l'índex de citacions.

Segons aquest rànquing mundial, la Universitat de Lleida ocupa el desè lloc en ensenyament i aprenentatge dins l'àmbit estatal. Dins d'aquest apartat, és quarta en graduació de màsters en el temps previst i cinquena en valoració de l'alumnat de l'organització dels programes i  les tecnologies de la informació, i accés al professorat. Se situa sisena en qualitat dels cursos (segona entre les universitats públiques) i valoració de l'estudiantat sobre els equipaments en laboratoris. La UdL també ocupa la setena posició, tercera entre els centres públics, en valoració de l'experiència global d'aprenentatge.

L'U-Multirank 2018 ha estudiat les titulacions de Medicina, Infermeria, Psicologia i Treball Social. La UdL treu les millors valoracions en Treball Social, que obté la segona posició global a Espanya, i Psicologia, quarta de 37, destacant en educació i aprenentatge, valoració dels estudiants i la contribució al desenvolupament regional. Medicina se situaria, segons el mateix rànquing, la dissetena de 33, sent primera en innovació en aprenentatge. Infermeria ocupa el 24è lloc entre 42.