La UdL, en un projecte per tractar aigües residuals hospitalàries al Líban

Amb finançament europeu, aplega institucions de cinc països

EPS Líban
La delegació libanesa, amb professorat de l'EPS / Foto: EPS-UdL

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) participa en un projecte internacional per millorar el tractament d'aigües residuals als hospitals del Líban, cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El consorci del Sustainable Wastewater Treatment for Hospitals (SWaTH), liderat per la Universitat de Balamand-UOB (Líban), aplega 11 organitzacions d'aquest país de l'Orient Mitjà i de quatre europeus: Espanya, França, Suècia i Finlàndia. La UdL coordina, amb la universitat finlandesa d'Oulu, la part de desenvolupament que se centra en la gestió sostenible dels residus i  culminarà al desembre de 2023.

El paquet de treball que co-lidera la Universitat de Lleida té com a objectiu la formació dels socis libanesos en estudis d'anàlisi del cicle de vida (LCA en anglès), és a dir, avaluar l'impacte ambiental i proposar millores en la sostenibilitat dels processos que s'implantaran per al tractament de les aigües residuals. Els investigadors i les investigadores redactaran una carta de recomanació sobre els mètodes que s'utilitzen actualment en aquell país per al tractament d'aigües residuals hospitalàries i el nivell de compliment amb els estàndards europeus i internacionals.

Les fites globals d'aquest projecte, a banda d'establir un laboratori per a la caracterització i anàlisi d'aigües residuals hospitalàries capdavanter al Líban, passen per enfortir les relacions entre les institucions d'educació superior libaneses i les europees, i  promoure la convergència amb els desenvolupaments europeus en l'educació superior.

L'EPS ha rebut aquest mes de novembre una delegació de professorat libanès que participa al projecte SWaTH. Wael Hamd i Makram El Bachawati, de la UOB; Joyce Kheir, de la Lebanese University; i  Roger Matta, de la Holly Spirit University of Kaslik han conegut les instal·lacions de l'Escola Politècnica tant a la capital del Segrià com al campus Igualada-UdL. També han visitat l'estació depuradora d'aigües residuals de Lleida.

D'altra banda, la trobada ha servit per començar a preparar unes jornades de formació sobre Anàlisi del Cicle de Vida que tindran lloc a Lleida i al campus Igualada-UdL a la primavera de 2022.

MÉS INFORMACIÓ:

Web del projecte SWaTH