La UdL finança nou recerques en ciències socials i humanitats

Sobre temporeres, crisis sanitàries, La Mariola o l'educació inclusiva, entre d'altres

projectes indest
Un moment de la presentació / Foto: UdL

Aquesta convocatòria, que des que es va posar en marxa al 2016 ha finançat 37 investigacions de ciències socials i humanitats de la UdL, té com a objectiu promoure la recerca interdisciplinària i aplicada, alhora que pretén impulsar projectes que plantegin solucions reals i concretes als reptes socials i econòmics del territori lleidatà. L'INDEST ha repartit enguany 36.000 euros, 4.000 per projecte, en les tres modalitats de la convocatòria.

En la primera, per a projectes de grups d'INDEST amb empreses o institucions amb un impacte directe sobre Ponent, han estat seleccionades les recerques sobre La Mariola (amb l'Ajuntament de Lleida i la Fundació Tarrés), Happy for Families: Programa gamificat per a la millora de les competències emocionals de famílies d'alumnat d'Educació Primària (amb les Associacions federades de famílies d'alumnes de Catalunya) i Influència del volum d'entrenament sobre paràmetres de salut en jugadors de rugby (amb l'INEFC).

Finalment, tres projectes de recerca liderats per investigadors i investigadores menors de 40 anys han rebut ajuts de l'INDEST. Es tracta d'Efectes motors i cognitius del tennis taula a la malaltia de Parkinson: un estudi pilot controlat, i els projectes esmentats anteriorment sobre educació intercultural i inclusiva, i sobre la dimensió social de les crisis sanitàries. Aquestes tres recerques s'inscriuen en la modalitat C per a promocionar iniciatives de joves investigadores i investigadors.

Aquest matí l'INDEST celebra una jornada per presentar els projectes al capdavant dels quals hi ha 6 investigadors i 10 investigadores: 9 són personal de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social; 3, de la d'Infermeria i Fisioteràpia; 2, de la Lletres i 2 més, de la Facultat de Dret, Economia i Turisme. La convocatòria d'enguany ha repartit 10.000 euros més que l'anterior (2019), en la qual es van finançar 4 projectes amb un total de 26.000 euros.
MÉS INFORMACIÓ: