La UdL guanya 17 medalles als campionats de Catalunya d'atletisme i natació

Fins ara, els esportistes de la Universitat de Lleida sumen 9 ors, 5 argents i 9 bronzes

natacio tots
L'equip de natació de la UdL / Foto: Esports UIC
La Universitat de Lleida (UdL) ha sumat aquest cap de setmana 17 medalles al seu palmarès en els Campionats de Catalunya Universitaris gràcies a l'atletisme i la natació. En total, els seus representants han guanyat 7 ors, 4 argents i 6 bronzes que fan que el balanç provisional de les competicions realitzades fins ara pugi fins a les 23 medalles pels esportistes de la UdL: 9 d'or, 5 d'argent i 9 de bronze.

En les proves aquàtiques, realitzades al Club Natació Barcelona, s'han proclamat campions universitaris de Catalunya l'alumne de l'INEFC Lleida Tomàs Lomero, en 50 metres papallona; Patrick Pelegrina, de l'Escola Politècnica Superior, en 50 metres braça i en 100 metres braça; i Paula Malagón, de l'INEFC, en 100 metres braça femenins. Malagón també ha guanyat la medalla d'argent en 50 metres braça, a l'igual que Jordi Castellà en 200 metres estils.

Els bronzes han estat per a Judit Cortès, de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, en 100 metres lliures femenins; l'equip femení de 4x50 estils (Olga Casanovas, Judit Cortès, Paula Malagón i Marta Benítez); i l'equip de la UdL en la classificació general. El podi per equips el completen la Universitat de Barcelona (UB), amb l'or, i l'Autònoma de Barcelona (UAB), amb l'argent.

Quant al campionat d'atletisme, organitzat per la UdL a Les Basses d'Alpicat, els representants de la Universitat de Lleida han aconseguit 8 medalles: 3 d'or, 2 d'argent i 3 de bronze. Al primer graó del podi han pujat l'alumne de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social Roger Estradé, en 3.000 metres, amb un crono de 8.48:96; l'estudiant de l'Escola Politècnica Superior Maria Navarro, campiona en martell femení de 4 quilos amb 44,11 metres; i el de la Facultat de Medicina Borja Agirre, en triple salt i una marca de 12.70 metres.

Agirre també ha quedat sots-campió en llargada, amb un salt de 6,32 metres. L'or ha estat per a David Jiménez, de la UAB. L'altra medalla d'argent de la UdL ha estat per a Marc Liébana, de la Facultat de Medicina, en llançament masculí de martell de 7,260 quilos, amb una marca de 46,06 metres, només superada per Luis Jalle, de la Universitat de Vic. Els bronzes han estat per a Sergi Felis, de Medicina, en 110 metres tanques; Sergi Liébana, de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, en salt d'alçada; i Sònia Sans, de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, en 1.500 metres femenins.

Les proves, amb la direcció tècnica del Lleida Unió Atlètica, van reunir prop de 350 participants, entre universitaris i atletes que van competir a títol individual. El lleidatà Aleix Porras, que va aconseguir tres medalles (or en 110 metres tanques, argent en 100 metres llisos i bronze en 200 metres), no comptabilitza en el balanç, ja que tot haver estudiat a la UdL, està adscrit a la Universitat Catòlica San Antonio de Múrcia (UCAM) i, per tant, no participa als universitaris catalans.

Estradé, dalt del podi a Les Basses / Foto: Esports UIC