La UdL guanya dos premis a l'emprenedoria del Campus Iberus

Una idea per aconseguir productes naturals sostenibles i una altra de dietes personalitzades

PremisEmprenedoriaCampusIberusUdL
Els rectors, el president de CLH i els premiats (Yara i Daura, a la dreta). Foto: UNIZAR
Dos projectes de la Universitat de Lleida (UdL) han triomfat a la primera edició dels premis a l'emprenedoria del Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre (Campus Iberus). Edison Yara i Robert Marsellés, del grup de recerca en Química Agroalimentària Sostenible i el Centre de Desenvolupament Biotecnològic i Agroalimentari (DBA) de la UdL, s'han imposat a la categoria de "Generador d'Idees de Negoci basades en el coneixement" per un projecte que té com a objectiu obtenir productes naturals de manera sostenible, mentre el grup de recerca Nutren de la UdL i l'IRBLleida ha estat segon en la modalitat de "Projecte Empresarial" per un sistema que proporciona recomanacions nutricionals personalitzades. Aquest guardó el va recollir Elias Daura.

Yara i Marsellés obtindran 3.000€ pel projecte PSPnat, així com assessorament per desenvolupar-lo per part d'experts de les quatre universitats que formen part dels Campus Iberus (Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i La Rioja) i de la Companyia Logística d'Hidrocarburs (CLH). En segon lloc ha estat seleccionada la idea de Cynthia Gálvez, de la Universitat de Saragossa:  Joglar, realitat augmentada educativa, un sistema per a desenvolupar sis competències mitjançant el joc.

Pel que fa a projectes empresarials ja en marxa, el primer premi ha estat per a Nadetech Innovations S.L., liderada per Eduardo Tejero, de la Universitat Pública de Navarra, que rebrà 10.000 euros en metàl·lic. De la seua banda, el projecte empresarial nascut del grup Nutren, Dietary Molecular Diagnostics SL, es beneficiarà d'un informe de consultoria tecnològica, orientat a les seues necessitats.

En la categoria d'idees el jurat ha valorat l'originalitat, el grau d'aplicabilitat i el grau innovador. En la de projectes empresarials, el grau de desenvolupament, el caràcter innovador i el potencial de desenvolupament. El lliurament dels guardons ha tingut lloc al Paranimf de la Universitat de Saragossa, amb la presència de tots els rectors del Campus Iberus, inclòs el de la UdL, Roberto Fernández. També va assistir el president de CLH, José Luis López de Silanes.