La UdL, impulsora de l'Associació d'humanitats digitals catalanes

Amb investigadors de la UOC, la Universitat de Cork i el Centre Cívic Convent de Sant Agustí

logoahdc
Logo de l'AHDCat
Amb motiu de la celebració avui, 29 d'abril, del Dia Internacional de les Humanitats Digitals, s'estrena l'Associació d'Humanitats Digitals Catalanes (AHDCat). Impulsada per la Càtedra Màrius Torres de la UdL, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Cork (Irlanda) i el Centre Cívic Convent de Sant Agustí de Barcelona, aquesta entitat té com a objectiu promoure la recerca digital en les humanitats dins els estudis catalans i treballar per preservar i construir l'empremta digital catalana a través de mètodes col·laboratius amb centres de patrimoni cultural, la comunitat maker, i institucions acadèmiques i culturals.

Enguany els seus impulsors, volen començar a fer xarxa tot ampliant el nombre de gent interessada a difondre projectes i activitats al voltant de les humanitats digitals aplicades a l'estudi de qualsevol aspecte de la llengua, la literatura, la història i la cultura catalana i, així, donar-ne difusió. Actualment, ja s'hi han inscrit gairebé 140 persones d'arreu dels territoris de parla catalana però també de França, Itàlia, Regne Unit, explica Joan Ramon Veny, director de la Càtedra Màrius Torres de la UdL.

L'AHDCat, que provisionalment té la seua seu a la Universitat de Lleida, té la voluntat de contribuir a subvertir la situació de subalternitat en què es troba la cultura catalana respecte de les grans hegemonies vigents i, per tant, de promoure sinergies amb associacions, centres i estudiosos d’altres cultures minoritzades que defensin projectes d’humanitats digitals per visibilitzar-les, afegeix.

De moment, ja compten amb més d'una quinzena de projectes publicats al seu web provinents de la Universitat de València, Barcelona, Girona, Pompeu Fabra, entre d'altres, a més d'algunes activitats i publicacions. Els impulsors de l'Associació avui, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Humanitats Digitals conviden a omplir les xarxes socials amb l'explicació de projectes d'aquest àmbit amb les etiquetes #dayofdh2020 i #HuDiCat.

MÉS INFORMACIÓ:

Web AHDCat

Video de presentació de l'AHDCat