La UdL inicia els cribratges massius de COVID-19 a les universitats catalanes

Les proves, voluntàries, comencen aquest dimecres 7 d'abril al campus de Cappont

cappont
Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) inicia aquest dimecres, 7 d'abril, al campus de Cappont els cribratges massius de COVID-19 programats pel departament de Salut de la Generalitat a les universitats catalanes. Les proves, de caràcter voluntari, es realitzaran als campus de la capital del Segrià dimecres i dijous de les tres properes setmanes, fins el dia 22 d'abril. Al d'Igualada, ubicat en una altra regió sanitària, encara s'han de determinar les dates. En els punts de cribratge es faran PCRs mitjançant automostra de frotis nasal i tests serològics ràpids amb sang capil·lar. L'objectiu és detectar persones asimptomàtiques de qualsevol edat, tant estudiantat com personal docent i investigador (PDI) i personal d'administració i serveis (PAS).

A la UdL, prop d'11.000 persones podrien inscriure's al cribratge: més de 9.000 estudiants de grau i màster, uns 1.200 membres del PDI i uns 500 del PAS. La condició per apuntar-se és no haver passat la COVID-19 ni tenir símptomes de la malaltia. Tampoc poden fer les proves aquelles persones que ja n'estan vacunades, encara que només hagin rebut la primera dosi. També cal tenir en compte l'alumnat d'altres universitats.

En el cas de l'estudiantat que per la seua programació acadèmica no hagi de ser a Lleida en aquestes dates, podrà fer les proves en altres campus universitaris. De la mateixa manera, alumnat lleidatà d'altres universitats es podrà inscriure i fer-les a la UdL. "La informació que derivi del cribratge és important per a definir les mesures de contenció de la pandèmia en les properes setmanes, i pot ser determinant per assolir la normalitat acadèmica, i ciutadana en general, en un temps no gaire llarg", expliquen des del consell de direcció de la Universitat de Lleida.

Els cribratges a la UdL començaran dimecres a les 9 del matí a l'edifici Polivalent del campus, fins a les 14.00h, i continuaran per la tarda de 15.00h a 19.00h. El mateix horari es mantindrà el dia 8. A l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, el cribratge està previst els dies 14 i 15 d'abril; a la Facultat de Lletres, al Rectorat, el 21; i a Ciències de la Salut, el 22 d'abril.

Es pot escollir lliurement anar a qualsevol dels punts del cribratge, independentment del campus en el qual s'estudiï o treballi. Les persones que decideixin participar poden optar per una sola prova o bé fer-se les dos. En aquest cas, primer se'ls practicarà la PCR i, després la serologia. Els resultats de les proves PCR es podran descarregar a través de l'aplicació La Meva Salut de l'ICS.