La UdL participa en una col·lecció de guies sobre l'Aprenentatge i Servei

Disponible el primer document elaborat per la Xarxa ApS(U)CAT

Amb l'objectiu de construir i difondre coneixement sobre l'Aprenentatge i Servei (ApS) a la universitat, la metodologia amb la què es forma l'estudiantat tot treballant sobre necessitats reals de la societat per tal de millorar-la, l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) ha encetat un col·lecció de guies al voltant de l'ApS.

Fer aprenentatge i servei a la universitat és el títol de la primera guia impulsada per la Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes (Xarxa ApS(U)CAT) de la qual en forma part la Universitat de Lleida i que té com a objectiu intercanviar experiències i construir nous coneixements per a la promoció, implementació, avaluació i institucionalització de l'aprenentatge-servei a les universitats catalanes.

El document que obre la col·lecció ja està disponible en xarxa en català i aviat podrà ser consultat en castellà. Inclou entre altres, experiències d'aprenentatge servei segons els àmbits de coneixement, passos a seguir per a la realització d'un projecte d'ApS, testimonis de persones que ja han participat en iniciatives d'aquest tipus, així com referències bibliogràfiques i un estat de la qüestió sobre l'ApS a la universitat.

En l'elaboració de la guia hi ha participat l'Observatori d'Aprenentatge Servei (OApS-GESEC) de la Universitat de Lleida, juntament amb professorat de les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, Girona, Rovira i Virgili, Ramon Llull, Oberta de Catalunya, Vic, Internacional de Catalunya i Abat Oliba. Preveuen que cada any es publiquin dos guies al voltant d'aquesta temàtica, que l'ACUP considera estratègica.