La UdL, solidària amb les malalties neurodegeneratives

maratoUdL2013
El Saló Víctor Siurana acull la Marató. FOTO: UdL

Com ja és tradicional, el Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida, va tornar a ser subseu d'una nova edició de La Marató de TV3, dedicada enguany a les malalties neurodegeneratives. Uns 150 voluntaris van atendre, entre les set de la tarda i les dotze de la nit, les trucades de les persones que volien fer una aportació per contribuir a avançar en la investigació de malalties com el Huntington l'Alzheimer, el Parkinson, l'Esclerosi Lateral Amiotròfica o la múltiple. A la una de la matinada, el marcador indicava que s'havien recaptat un total de 9.550.109 euros, xifra que previsiblement augmentarà fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d’aquesta 22a edició.

D'aquests més de 9,5 milions d'euros, 6.321,32 han estat recaptats pel Consell de l'Estudiantat de la UdL, que durant la setmana prèvia a la celebració de La Marató ha dut a terme una trentena d'activitats en els diferents campus de la Universitat gràcies a la implicació d'uns 400 estudiants voluntaris. Xerrades científiques, esmorzars solidaris, estands informatius, actuacions de castellers, bastoners, dansa, música, monòlegs, activitats per als infants i una fideuà solidària, han estat les iniciatives que permetran contribuir amb més de 6.000 euros a l'estudi de les malalties neurodegeneratives.