La World Robot Olympiad duplica participants en la segona edició

Organitzada per l'EPS i Engijoc, té lloc aquest dissabte al campus de Cappont

La World Robot Olympiad duplica participants en la segona edició  Organitzada per l'EPS i Engijoc, té lloc aquest dissabte al campus de Cappont
Un moment de la competició del passat octubre Foto: EPS-UdL
Un total de quinze equips de 10 centres escolars de Lleida, Girona i Madrid participaran aquest dissabte al segon torneig classificatori de la World Robot Olympiad (WRO), que tindrà lloc a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). La xifra duplica la de la primera edició, celebrada el passat octubre. Es tracta d'una competició de robòtica a nivell mundial adreçada a joves estudiants d'entre 7 i 15 anys; i que a nivell local organitzen l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL i l'empresa ENGIJOC.

Els participants provenen de la capital del Segrià (Col·legi Episcopal i Maristes Montserrat), Mollerussa (INS Terres de Ponent), Tàrrega (Escola Pia), Artesa de Segre (INS Els Planells), Bellcaire d'Urgell (INS Ermengol IV), Almenar (INS Almenar), La Pobla de Segur, Vallbona de les Monges, Platja d'Aro (Escola Els Estanys) i Madrid (Colegio Retamar).

L'olimpíada de robòtica planteja diverses competicions al voltant de tres desafiaments. Enguany a Lleida es realitzarà la competició regular, en dos categories: Elementary i Junior high. L'equip guanyador tindrà accés a l'eliminatòria nacional que es disputarà a Logronyo el pròxim mes de setembre i qui superi l'estatal podrà disputar el títol mundial al novembre a Nova Delhi (Índia).

A nivell internacional, més de 20.000 joves d'una cinquantena de països participa en la WRO.  Aquesta Olimpíada complementa altres activitats promogudes per l'EPS i el vicerectorat d'Estudiants de la UdL destinades a fomentar les vocacions científiques i tecnològiques, com ara la FIRST LEGO League o el Mercat de Tecnologia.

Carregant el reproductor...