La crisi dels refugiats, els videojocs i la psicologia positiva, a la Universitat d'Estiu de la UdL

Oferta d'una seixantena de cursos en onze seus, incorporant Igualada i La Granadella

Concurs de Cartells de la universitat d'Estiu 2016 de la UdL
Cartell de l'edició 2016
Les crisis humanitàries que provoquen els desplaçaments forçats al món són l'eix central del curs Welcome refugees: no one is illegal, una de les novetats de l'oferta de la Universitat de Lleida (UdL) per aquest estiu. Igualada i La Granadella s'afegeixen enguany com a seus de la Universitat d'Estiu, que planteja una seixantena de propostes sobre temes tan diversos com la creació de videojocs, la psicologia positiva, la recerca d'or al riu Segre, les energies renovables o les estratègies d'internacionalització per a les empreses. El període de matrícula s'obre el proper dimecres, 4 de maig, amb descomptes de fins el 30% per a l'estudiantat. La majoria de cursos tindrà lloc del 27 de juny al 22 de juliol.

La 24a edició de la Universitat d'Estiu de la UdL tindrà, a més d'una àmplia oferta de cursos virtuals, un total d'onze seus físiques: Lleida, la Seu d'Urgell, Tremp, Arbeca, El Pont de Suert, Balaguer, Ós de Balaguer, Agramunt, Les Borges Blanques, La Granadella i Igualada. Les dos últimes són incorporacions d'aquest 2016. A la capital de l'Anoia, el centre 4D Health, que és el primer hospital simulat d'Europa, acollirà dos cursos: un sobre simulació clínica i un altre sobre actuacions davant d'una urgència vital. Mentre, a La Granadella es desenvoluparà un taller pràctic sobre Oleoturisme, turisme 2.0 i gastronomia creativa.

L'actualitat, com és habitual, també es reflecteix al programa. Welcome refugees: no one is illegal treballarà la complexitat dels processos que comporten migracions forçoses, tractant tant els aspectes legals i polítics que hi incideixen com les necessitats de benestar de la població afectada. La protecció dels drets fonamentals i els mecanismes de retorn dels desplaçats a les seues comunitats d'origen s'abordaran amb representants d'organitzacions com ara Proactiva OpenArms. Dins de la mateixa temàtica, el curs La Responsabilitat de Protegir (R2P) en la Pràctica del Dret Internacional abordarà com compatibilitzar els principis de no-intervenció en els assumptes interns d'un país amb el d'intervenció per raons humanitàries.

En l'àmbit del medi ambient destaca La febre de l'or. Els mètodes de prospecció en el riu Segre, que tindrà lloc a Balaguer i que s'organitza conjuntament amb la Universitat de Barcelona. En el de la tecnologia, trobem títols com Desenvolupament de Videojocs Utilitzant l'Eina Cocos2dx; Construcció i ús d'una impressora 3D o La clau de l'èxit de les energies renovables. Pel que fa a la didàctica, la novetat és Introducció a la psicologia positiva, que s'afegeix a altres cursos sobre Educació emocional per al benestar o Aprendre a conviure amb intel·ligència a través del joc.

Entre els cursos virtuals de la Universitat d'Estiu també trobem propostes variades, com ara A quins països exportar? Quines són les estratègies d'internacionalització més adequades?, Social Media Management. Comunicacio i promoció efectiva a les xarxes socials; o Els grups i la seva aplicació en l'educació per a la salut. Completen el programa els cursos de Llengües a l'estiu, que ofereixen anglès, italià, xinès i rus.

www.estiu.udl.cat