La relació persones-animals, eix de la First Lego League

Prop de 260 alumnes de 5 províncies participen aquest dissabte en la competició a la UdL

FirstLegoLeagueUdL2017
La taula de competició que utilitzaran enguany Foto: EPS-UdL
Un total de 257 alumnes de 30 escoles i instituts de les comarques de Ponent, Barcelona, Girona, Osca i Saragossa participaran aquest dissabte, 25 de febrer, en la fase territorial de la First Lego League i la Junior First Lego al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), sota la coordinació de l'Escola Politècnica Superior (EPS). El repte Animal Allies els planteja trobar solucions innovadores que millorin les interaccions entre les persones i els animals, tant domèstics com salvatges.

En el projecte científic, els equips podien escollir problemes relacionats amb la conservació d'espècies en perill, l'alimentació, el transport o la gestió de purins, entre altres. En la prova de robòtica, amb un aparell construït per ells mitjançant el sistema Lego Mindstorms, han de resoldre una sèrie de missions diferents en tres rondes de dos minuts i mig. Aquesta competició es podrà seguir en directe a través del web de la UdL.

Centres participants:

* Lleida ciutat- Col·legi Episcopal, Col·legi Santa Anna, Jesuïtes-Col·legi Claver, Col·legi Maristes Montserrat, INS Samuel Gili i Gaya, INS La Mitjana, INS Màrius Torres, INS Maria Rúbies, INS Ronda.

* Comarques de Ponent- Col·legi La Salle (Mollerussa), Institut d'Almenar, INS Els Planells (Artesa de Segre), INS Ermengol IV (Bellcaire d'Urgell), FEDAC Guissona, Escola Antònia Simó i Arnó (Almacelles), Escola Mn. Albert Vives (La Seu d'Urgell), Institut de La Pobla de Segur, Ajuntament de La Pobla de Segur.

* Resta de Catalunya- Escola Mediterrània de Viladecans, Escola Serra de Coll-Bas de Carme, École Bel-Air de Sant Pere de Ribes, Col·legi Sant Vicenç dels Horts, St. Peter's School de Barcelona, Escola Pia d'Igualada, Escola Manyanet de Molins de Rei, La Miranda de Sant Just Desvern, FEDAC Sant Narcís de Girona, Montagut Vilafranca, Casal de Vilafranca.

* Aragó- Col·legi Santa Ana (Fraga), Colegio Gascón y Marín (Saragossa).

La First Lego League és possible gràcies al treball de més de 130 voluntaris. El mateix dia de la competició, les institucions col·laboradores organitzaran tallers i exhibicions al jardí interior del campus de Cappont. També hi haurà una ludoteca LEGO per als mes petits i un circuit de cotxes elèctrics.

Els guanyadors podran participar a la Gran Final FLL Espanya, que se celebrarà el dia 18 de març a Logroño. Aquesta competició dóna accés a altres internacionals com ara l'European Open Championship, que enguany tindrà lloc a Dinamarca; el World Festival, a Saint Louis (Estats Units); o l'Asian Open Championship, a Sydney (Austràlia).

En l'edició del 2016 es van classificar per a la gran Final Estatal l'equip The Re-bbish de l'Institut Els Planells d'Artesa de Segre, que va aconseguir el segon premi al Disseny Mecànic,  i el Mullarero's Team del Col·legi Santa Ana de Fraga, que va guanyar el segon premi a la Presentació.