Les universitats catalanes posen en marxa un MOOC d'emprenedoria

'Com crear la teva empresa i no morir en l’intent' és un curs en línia i gratuït

MOOCemprenedoriaUdL
Jornada de formació a la UdL Foto: UdL

Dilluns, dia 7 de març, comença la primera edició del curs MOOC d’emprenedoria “Com crear la teva empresa i no morir en l’intent”, impulsat per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), i adreçat, principalment, a estudiants de grau i màster, així com a titulats. L’objectiu del curs és oferir eines per adquirir competències i coneixements sobre conceptes claus a l’hora de tirar endavant un projecte empresarial o per a la pràctica professional.

El MOOC “Com crear la teva empresa i no morir en l’intent”, que és en línia i gratuït, s’estructura en dues parts: la primera, de 15 sessions, amb l’objectiu de crear i validar un model de negoci, i la segona, de 10 sessions, que pretén donar una visió general per al desenvolupament d’un pla de negoci i de la cerca de finançament. Cadascuna de les dues parts es pot cursar de manera independent. Cada sessió consta essencialment d’un vídeo d’uns 7 minuts i un qüestionari, així com altre material didàctic addicional. La durada del curs sencer és de cinc setmanes amb una dedicació estimada de 5 hores setmanals. Un cop acabat el curs es lliurarà un certificat d’assistència a les persones que ho sol·licitin.

El curs, que compta amb el suport de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i Recerca (AGAUR), l’impulsen les universitats públiques catalanes, UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC, juntament amb la Uvic-UCC, en el marc de la iniciativa Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI) que coordina l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP).

TEXT: Comunicació Universitat de Girona