Els atletes de la UdL sumen 14 medalles a l'universitari català

Set ors, quatre argents i tres bronzes situen la Universitat de Lleida segona a la classificació general

medallaatletismeUdLporras2019
Gerard Porras, que va resultar campió, en plena cursa / Foto: Jose Romero - Esports UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha estat segona a la classificació general dels Campionats de Catalunya Universitaris d'Atletisme, que s'han disputat aquest diumenge a les pistes municipals de les Basses, amb 508 punts; només per darrere de la Universitat de Barcelona (UB), amb 547. Ha estat gràcies a les 14 medalles que han guanyat els seus representants. Són 7 ors, 4 argents i 3 bronzes; sis, en categoria femenina i vuit, en masculina.

Pel que fa a les noies, s'han proclamat campiones universitàries de Catalunya Jone Zabaleta en 800 metres i Paula Raul en 100 metres tanques. Totes dos revaliden títol. Sots-campiones han quedat Júlia Martorell en 400 metres femenins i Verónica Escartín, en 3.000 metres. Mentre, Cristina Fernández ha sumat dos medalles de bronze, en llançament de pes (4 quilos) i de disc (1 quilo).

Quant als nois, Gerard Porras ha revalidat el seu títol com a campió universitari de Catalunya en 110 metres tanques; una disciplina en què ha quedat segon Sergi Felis, també representant de la UdL. Les altres medalles d'or han estat per a Marc Liébana, en llançament de disc (dos quilos) i llançament de martell (7,260 quilos); Daniel Garcia en 400 metres i Dídac Alonso en llançament de javelina (800 grams). Sots-campions, amb medalla d'argent, han estat Sergi Liébana en alçada i Dídac Alonso en llançament de disc.

Uns 150 atletes de la UdL, la UdG, la URV, la UVic, la Internacional de Catalunya (UIC), la UOC, la UB, la UAB, la UPF i la URL han participat en aquestes proves organitzades per la Unitat d'Esports de la UdL sota la direcció tècnica del club Lleida Unió Atlètica.