'Marató' de donació de sang el Dia de les universitats saludables

La UdL se suma demà a #Reto5mil amb la col·laboració del Banc de Sang i Teixits

banc sang (2)
Juan Manuel Sanchez i Jaume Puy. FOTO: UdL
Qualsevol membre de la comunitat universitària que vulgui donar sang podrà fer-ho demà, a l'Aula 0.30 de l'edifici del Rectorat, de 10 a 2 del migdia, i de 5 a 9 del vespre, gràcies a la col·laboració que mantenen des de fa anys el Banc de Sang i Teixits i la Universitat de Lleida (UdL) i que avui han oficialitzat.

Aquesta 'marató' de donació de sang s'emmarca en el #Reto5mil, una iniciativa de la Xarxa espanyola d'universitats saludables (REUS), de la qual la UdL en forma part des del 2011, per celebrar el Dia de les universitats saludables, ha explicat el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor. Sota el lema "Desafiat i dona", es pretén aconseguir 5000 bosses de sang entre les 33 universitats que hi participen, així com augmentar el nombre de donants entre l'estudiantat i fidelitzar-los.

Aquesta és la primera vegada que la UdL s'apunta al #Reto5mil, que passa per la segona edició, i espera arribar a les 100 donacions de sang al llarg del dia. Així ho ha manifestat el director del Banc de Sang i Teixits a les àrees sanitàries de Lleida i Alt Pirineu i Aran, Juan Manuel Sánchez, que ha afegit que també informaran a les persones que donin sang de la possibilitat de fer-se donants de medul·la òssia.

Per la seua part, el rector de la UdL, Jaume Puy, ha insistit en la necessitat social que és donar sang i en la implicació que ha de tenir la UdL. "Cal que la comunitat universitària ho sàpiga i se solidaritzi", ha dit.