Més de 700 estudiants s'apunten a la II Fira del treball de la UdL

De la primera edició, van sortir una vintena de contractes de feina

UdLTreballFiraOcupacioUdL
Més de 700 estudiants participen en la segona edició de la Fira. FOTO: Jordi V. Pou

Més de 700 estudiants i graduats de la Universitat de Lleida han participat avui en la Fira UdL Treball que, per segon any consecutiu, organitza la institució amb l'objectiu d'impulsar l'ocupació dels seus titulats.

Una quarantena d'empreses i col·legis professionals han muntat el seu estand a l'edifici del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont per poder recollir currículums i realitzar entrevistes al jovent interessat a trobar feina.

L'any passat es van dur a terme 328 entrevistes, 194 a noies i 135 a nois. D'aquestes, així com dels currículums que es van presentar, en van sorgir una vintena de contractes de feina. Actualment, segons han informat les empreses participants, més de vint graduats de la UdL estan treballant en algunes de les firmes que van estar presents en la primera edició de la fira.

Pel que fa a la Fira d'enguany almenys tres empreses: Sorigué, Semic i Serveto, han manifestat als organitzadors la seua voluntat de tancar nous contractes de treball durant els propers dies mercès als contactes mantinguts amb els estudiants el dia d'avui.

La Fira s'ha completat amb tallers com ara "Vinc a buscar feina", o el dedicat al projecte Odisseu, orientat al retorn del jovent al medi rural, i el de la xarxa Eures, per buscar treball a qualsevol país de la Unió Europea, així com una taula redona amb titulats de la UdL que compartiran la seua experiència per inserir-se al món laboral un cop acabats els estudis.

La jornada també ha comptat amb la participació de Meritxell Gimeno, cofundadora i directora general de Draco Systems, una empresa de serveis d'enginyeria electrònica que al 2009 va ser candidata a astronauta de l'Agència Espacial Europea, farà una conferència sobre l'emprenedoria amb el títol Convertint idees en realitats.

Contingut relacionat

Vídeos: Fira UdL Treball: La UdL progressa adequadament en l'ocupació dels seus estudiants