Minut de silenci en rebuig al darrer crim masclista a Catalunya

Membres de la comunitat universitària es concentren en diferents campus de la UdL

minutsilenci
Minut de silenci al campus de Cappont. FOTO: UdL
Membres de la comunitat universitària de la Universitat de Lleida (UdL) s'han concentrat aquest migdia als campus de Rectorat, Cappont i Agroalimentari, forestal i veterinari, per mostrar el seu rebuig al darrer feminicidi succeït a Catalunya. Es tracta de la dona de 28 anys assassinada aquest estiu a Torallola, al Pallars Jussà, un crim que el passat 9 de novembre va ser confirmat pels Mossos d'Esquadra que era masclista.

Les persones concentrades han guardat un minut de silenci i s'ha llegit el següent manifest impulsat des del vicerectorat de Compromís social, igualtat i cooperació:

"La Universitat de Lleida vol mostrar, mitjançant aquesta concentració, el seu rebuig per l’últim feminicidi ocorregut a Catalunya. Els Mossos d'Esquadra han confirmat que la dona assassinada aquest estiu a Torallola, al Pallars Jussà, és víctima d'un crim masclista. Ja són 14 els feminicidis a Catalunya des de principis d'any.

Lamentem i condemnem aquest nou feminicidi tanmateix sense perdre de vista la resta de casos que succeeixen i que ens colpegen pràcticament cada dia, es facin públics o no.

Com a Universitat de Lleida reiterem un cop més el nostre compromís en erradicació de qualsevol forma de violència masclista, sobretot en entorns universitaris. I alhora fem una crida a la responsabilitat individual i col·lectiva per tal de construir un model de societat on el masclisme no hi tingui cabuda".

Amb aquesta darrera víctima, ja són 14 els feminicidis a Catalunya des de principi d'any, segons dades del Departament d'Igualtat i Feminisme de la Generalitat.