Per primer cop una dona dirigirà l'Escola Politènica Superior

La matemàtica Magda Valls relleva en el càrrec a Francesc Giné

magdavallsUdL
Magda Valls al centre amb el nou equip directiu / Foto: UdL
Per primer cop una dona estarà al capdavant de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). Es tracta de la doctora en Matemàtiques, Madga Valls, professora a la UdL des de l'any 1995, de matemàtiques en les titulacions d'enginyeria informàtica. Valls, que substitueix en el càrrec a Francesc Giné, director del centre des de 2011, ha estat escollida per 53 vots a favor i 1 en blanc.

Precisament, des del 2011, Magda Valls formava part de l'equip de direcció de Giné, com a cap d'estudis per les titulacions d'enginyeria informàtica. Forma part del Grup de Criptografia i Grafs, del Centre de recerca INSPIRES de la UdL, on treballa en l’àmbit de la criptografia i la seguretat de la informació.

L'acompanyen en el seu equip de direcció: Marga Moltó (secretària acadèmica), Jérôme Barrau (cap d’estudis de les titulacions d'enginyeria industrial i arquitectura tècnica), Josep Lluís Lérida (cap d'estudis de les titulacions d'enginyeria informàtica), Grau Baquero (cap d’estudis de les titulacions d'enginyeria al Campus d'Igualada), Cristian Solé (sotsdirector de Relacions Internacionals), Susana Maza (sotsdirectora d'estudiantat, promoció i qualitat), i Anna Bacardit (ajudant de direcció al Campus d’Igualada).

Les prioritats que es fixen per als propers tres anys de mandat s'articulen al voltant de tres eixos: la internacionalització dels estudis amb la implantació de dobles titulacions amb centres estrangers; l'ocupabilitat de l'estudiantat, tot potenciant la formació dual; i la potenciació de les vocacions tecnològiques entre el jovent, amb accions des de primària fins a batxillerat, explica.

Tanmateix, afegeix, impulsaran les titulacions engegades darrerament, com el Grau en Enginyeria de l’Energia i la Sostenibilitat i el Grau de Tècniques d’Interacció Digital i Computació del Campus d’Igualada, així com el Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives que començarà el curs vinent.