'Petits universitaris' duplica el nombre de participants

Uns 160 escolars participen als 4 tallers programats aquest dimarts a Cappont

petitsuniversitarisUdL2018
El taller sobre el sòl repeteix al programa / Foto: ICE UdL
Uns 160 nens i nenes de quatre centres de les comarques de Ponent prendran part aquest dimarts, 11 de juny, a la jornada Petits Universitaris, que organitza la Universitat de Lleida (UdL) al campus de Cappont per apropar els infants al món científic i acadèmic. La xifra duplica la de l'anterior edició, quan van ser uns 70. Els participants provenen de tres escoles de la ciutat - Camps Elisis, Magraners i Santa Maria de Gardeny- i el col·legi Àngel Guimerà de Balaguer.

Es tracta d'un projecte destinat a escoles d'alta o màxima complexitat amb l'objectiu apropar la Universitat als infants que potser no es plantegen els estudis superiors pel seu entorn social. L'organitzen l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i la Unitat d'Informació i Orientació Universitària de la UdL.

La jornada inclou un total de quatre tallers, que l'alumnat realitzarà dirigit pels aprenents de 3r curs del Grau d'Educació Primària Dual de la UdL i el professorat de les matèries implicades. Els escolars podran descobrir les propietats, colors i textures del sòl en el de Fem, pastetes, que és l'únic que repeteix al programa. Mentre, amb Els camins de l'aigua, coneixeran el cicle natural i urbà d'aquest recurs.

Una altra de les propostes és la Dissecció d'una truita de riu, orientada a comprovar les similituds i diferències entre aquest peix i el cos humà, per aprofundir en algunes característiques del grup dels vertebrats. El darrer taller programat és La batalla dels becs, en el que a través d'un joc els nens i les nenes treballaran la selecció natural. Armats d'estris de cuina que simulen diferents tipus de becs d'ocells s'enfronten a la carència o abundància de diferents tipus de menjar.