Premi Alumni UdL per a l'enginyer forestal Marc Palahí

El director de l'Institut Forestal Europeu el recollirà el proper 28 de setembre

palahi
Palahí, a la dreta, en una visita a l'Amazònia / Foto: Twitter @Marcpalahi
L'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida, Alumni UdL, ha decidit concedir l'11è Premi Alfons de Borja al director de l'Institut Forestal Europeu i enginyer de forests per la UdL (1999), Marc Palahí Lozano. Expert en bioeconomia circular i canvi climàtic, també presideix la Circular Bioeconomy Alliance, creada pel Príncep de Gal·les, hereu al tron del Regne Unit. La cerimònia de lliurament del guardó està prevista per al pròxim dia 28 de setembre, al Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat.

El jurat ha escollit la candidatura de Palahí, presentada per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) en el marc del 50è aniversari del centre, entre un total de 7 propostes. La resolució valora la seua vinculació amb la Universitat de Lleida i la "seua distingida carrera professional nacional i internacional, tant en la recerca com en la gestió d'organitzacions en l'àmbit forestal, la bioeconomia i la sostenibilitat, a més de la seua capacitat de lideratge".

El premi Alfons de Borja - patrocinat per la Universitat de Lleida, Segre i Banco Santander- consisteix en l'escultura “El coneixement”, creada expressament per l'artista argentí establert a Lleida, Miguel Ángel González. És una peça de ferro, resina i fusta que expressa les diferents àrees de coneixement que s'imparteixen a la Universitat. El premiat també rebrà una aquarel·la de Joaquim Ureña, a l'igual que l'ETSEA pels 50 anys de la creació de l'Escola.

Aquest guardó d'Alumni UdL reconeix a aquelles persones o institucions que amb el seu treball han contribuït al desenvolupament humà i social de la seua comunitat des del punt de vista econòmic, polític, mediambiental, cultural o d'altres i, que s'hagin regit en les seues actuacions pels valors d'igualtat, justícia, rigor i excel·lència que inspiren a la Universitat. Entre els premiats altres anys trobem el científic Joan Oró (2004), el piragüista Saül Craviotto (2016) o els Col·legis Oficials de Metges i d'Infermeres i Infermers de Lleida (2020).