Premi per a la recerca en glaucoma

RecercaGlaucomaUdL
La investigadora Mª Jesús Muniesa, al mig, recollint el guardó Foto: Societat Espanyola de Glaucoma

El grup de recerca de Medicina Respiratòria, liderat pel professor de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Ferran Barbé, ha estat guardonat amb el VI Premi Alcon a l'Excel·lència Investigadora en Glaucoma, en la modalitat d'equip emergent en recerca. El de grup consolidat ha estat per a l'Hospital Universitari Miguel Servet de Saragossa. El premi, dotat amb 2.000 euros, s'ha lliurat a Madrid, en el marc del 10è Congrés de la Societat Espanyola de Glaucoma (SEG), entitat que atorga el premi.

El grup de Medicina Respiratòria, format per investigadors de l'IRBLleida i i l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, investiga els vincles de la síndrome d'apnea obstructiva del son (SAOS) i les malalties oculars com el glaucoma i la síndrome de la parpella laxa (SPL). Els experts han descobert que els pacients amb SAOS que presenten SPL tenen més probabilitats de tenir glaucoma. Aquests resultats de recerca han estat publicats en revistes internacionals d'impacte com a British Journal of Ophtalmology, Journal of Glaucoma i Cornea, a més de recollir-se en una tesi doctoral.

Text: Comunicació IRBLleida/Oficina de Premsa UdL