Premi per reflexionar sobre el dret a morir dignament

Per a treballs de final de grau de la UdL, en virtut d'un conveni

DretMorirDignamentUdL
D'esquerra a dreta: Busqueta, Biscarri i Canut Foto: UdL

L'Associació Dret a Morir Dignament (DMD) premiarà a partir d'aquest curs 2015-2016 el millor treball de final de grau de la Universitat de Lleida (UdL) sobre la mort i la llibertat de l'ésser humà per escollir racionalment el seu destí personal, en virtut d'un conveni firmat avui. L'objectiu és potenciar la reflexió i la recerca sobre aquesta temàtica, per sensibilitzar la població. El guanyador aconseguirà un diploma acreditatiu i la gratuïtat, durant dos anys, de la quota de soci de DMD, que inclou assessorament mèdic i jurídic.

La coordinadora a Lleida de DMD, Concepció Canut, ha explicat que són una entitat sense ànim de lucre i, de moment, no poden establir un premi econòmic, tot i que no ho descarten en properes edicions. "Fer recerca és implicar-se i per això ens interessa que els universitaris coneguin aquesta problemàtica", ha explicat. Canut també ha recordat que la seua tasca és "lluitar per despenalitzar l'eutanàsia" i ha assegurat que a Lleida està augmentant el registre de documents de voluntats anticipades, del que s'encarrega el departament de Salut.

De la seua banda, el degà de la Facultat de Lletres de la UdL, Joan Busqueta, ha destacat que es tracta de potenciar la "reflexió multidisciplinària, des d'una perspectiva filosòfica, històrica, sociològica, jurídica, mèdica, antropològica, educativa o sociològica". Per això, al premi hi pot optar tant l'estudiantat de graus d'Humanitats com de Dret o Ciències de la Salut. A l'acte de presentació del conveni també ha assistit el vicerector d'Activitats i Projecció Universitària, Joan Biscarri, que espera que el premi ajudi a "visibilitzar un tema tabú".