Primer màster oficial a l'Estat amb contracte laboral durant la formació

En la modalitat de pràctiques a jornada completa per a enginyers informàtics

estudiantsEPSUdL
Alumnat de l'Escola Politècnica Superior. FOTO: EPS-UdL

Combinar l'aprenentatge en un entorn acadèmic i en un entorn professional, i poder fer-ho amb un contracte laboral, és el que ofereix el Màster en Enginyeria Informàtica (MEINF) que la Universitat de Lleida (UdL) posa en marxa el proper octubre.

Es tracta del primer màster oficial a nivell estatal del què s'anomena modalitat en formació dual, és a dir, que permet a la persona que el cursa adquirir experiència laboral mentre es forma i a més tenir disposar d'un contracte remunerat, explica el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, Ferran Badia.

Les empreses ofereixen al futur alumnat del màster una modalitat de contracte en pràctiques a jornada completa d'un any i mig de durada, la mateixa que el màster. Durant el període lectiu, l'estudiantat combinarà 4 hores al matí de formació i treball a l'empresa, amb 4 hores a la tarda de classes a l'Escola Politècnica Superior de la UdL. En els períodes no lectius, l'alumnat realitzarà la totalitat de la jornada a l'empresa.

De moment, ja s'ofereixen 32 contractes de pràctiques, que van des del 9.600 euros bruts anuals fins als 14.000 bruts anuals, en una dotzena d'empreses: GFT Group, Grup Sallen, Indra, ICG Software, Lleida.net, Plunge Interactive, Semic, Trota, Vall Companys Grup, Sosteca, Alter Software, IFR Group.

Les ofertes de formació dual s'emmarquen en tres itineraris d'especialització: sistemes de planificació de recursos empresarials, anàlisi de Big Data, i desenvolupament de videojocs que, segons els responsables de l'EPS, donen resposta a les necessitats de les empreses del sector TIC de Lleida i a la demanda de l'alumnat d'enginyeria informàtica de la UdL.

El màster ofereix, a més, tres modalitats, per a poder-lo cursar. Una, fer la formació en la seu local de l'empresa (a Lleida) íntegrament en anglès; fer la formació en la seu local en català i/o castellà; o finalment, combinar un primer any de formació en la seu local i el tercer semestre del màster, en una seu de la companyia a l'estranger.

La preinscripció del MEINF estarà oberta des del 27 de juliol fins al 15 de setembre propers. L'EPS ha anunciat que ja estan treballant per implementar la formació dual en l'altre estudi màster del centre, el Màster en Enginyeria Industrial.