Primera Olimpíada de Geografia a la UdL amb més de cent inscrits

Als participants se'ls presentarà la nova doble titulació de Geografia i Turisme

geografia
L'estudiantat respondrà preguntes que poden incorporar mapes. FOTO: UdL
El departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida (UdL) ha decidit ajornar la primera Olimpíada de Geografia que havia de tenir lloc aquest dimecres, 11 de març, a l'edifici del Rectorat, "atenent al comunicat oficial d'Ensenyament" per la crisi del coronavirus. Un total de 107 alumnes de 2n de Batxillerat de 13 centres de Lleida i comarques havien de participar en la fase local de la competició estatal que organitza el Col·legi de Geògrafs des de fa onze anys.

Les proves a la UdL - que tindran lloc a la Facultat de Lletres, al Rectorat en una nova data per determinar - han estat elaborades pel departament de Geografia i Sociologia. Seran 50 preguntes d'opció múltiple, que poden incorporar gràfics, fotografies i mapes relacionades amb el temari de 2n de Batxillerat. Cada resposta correcta valdrà un punt i les errònies restaran 10 dècimes.

La persona que guanyi tindrà la matrícula gratuïta del primer any del grau a la UdL. Les tres primeres rebran un diploma acreditatiu i material bibliogràfic, entre altres obsequis i podran optar a la fase final estatal que tindrà lloc a Madrid els dies 24 i 25 d'abril.

Aprofitant la celebració de l'Olimpíada, el professorat del departament de la UdL presentarà als participants el grau de Geografia i el doble titulació de Geografia i Turisme, que s'estrena el curs vinent amb deu places. De cinc anys de durada, aquesta titulació oferirà, a més de les matèries específiques, formació en  idiomes (anglès, francès o alemany), així com pràctiques fora de l'aula, tant en l’àmbit nacional com internacional.

La jornada inclourà també una xerrada sobre les sortides professionals dels graus: docent, investigador, agent de desenvolupament local, tècnic mediambiental, meteoròleg, urbanista, tècnic de cadastre, pèrit judicial, gestor d'empreses turístiques, consultor etc.

"Volem transmetre als participants que estudiar Geografia ajuda a la comprensió de fenòmens actuals com ara el canvi climàtic, les migracions, el despoblament rural etc. i que el seu aprenentatge compta amb mitjans tècnics com ara els sistemes d'informació geogràfica (SIG) i sortides de camp", explica una de les organitzadores de l'Olimpíada a la UdL, Montse Guerrero.